جنجال چای ریختنِ وزیر خارجه آلمان برای چاووش اوغلو

    کد خبر :195721

تمام احزاب سیاسی آلمان این اقدام زیگمار گابریل، وزیرخارجه شان را محکوم کردند. جم ازدمیر از حزب سبز با انتقاد شدید از انتشار این عکس، اعلام کرد: اگر من نمایندگی آلمان را بر عهده دارم، به طور حتم با سرویس چای ترکی از وزیر امور خارجه این کشور پذیرایی نمی‌کردم و اجازه نمی‌دادم که عکسی از من به این شکل منتشر شود.

انتشار عکسی از ریختن چای توسط وزیر خارجه آلمان برای همتای ترکیه‌ای‌اش موج جدیدی از اعتراض‌ها در آلمان را به دنبال داشت.

به گزارش دویچه وله، تمام احزاب سیاسی آلمان این اقدام زیگمار گابریل، وزیرخارجه شان را محکوم کردند. جم ازدمیر از حزب سبز با انتقاد شدید از انتشار این عکس، اعلام کرد: اگر من نمایندگی آلمان را بر عهده دارم، به طور حتم با سرویس چای ترکی از وزیر امور خارجه این کشور پذیرایی نمی‌کردم و اجازه نمی‌دادم که عکسی از من به این شکل منتشر شود.

وی ادامه داد: این عکس در فضای داخلی ترکیه نشانه‌ای مبنی بر اینکه آلمان در خدمت ترکیه و وزیر امور خارجه این کشور قرار دارد تلقی شده است.

همچنین برخی از احزاب دیگر آلمان اعتراض‌های مشابهی را نسبت به انتشار این عکس اعلام کردند.

الکساندر گرف، رئیس پارلمانی حزب دموکراتیک آزاد آلمان این دیدار غیررسمی میان دو کشور در یکی از شهرهای آلمان را نامناسب اعلام کرد و تاکید کرد: در حالی که اتباع آلمانی بدون هیچگونه اتهامی در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند انتشار این عکس نامناسب است.

وی اعلام کرد: برای آغاز دوباره روابط ترکیه و آلمان نیاز به شفافیت وجود دارد. این اتفاق زمانی می‌تواند رخ دهد که گروگان‌های آلمانی مانند دنیز یوجل بلافاصله آزاد شوند. تنها پس از این اتفاق همکاری‌های دفاعی و تجاری می‌تواند از سر گرفته شود. همچنین ترکیه تمایل دارد که تجهیزات نظامی آلمان را برای تقویت تانک‌هایش در مبارزه با شبه‌نظامیان وابسته به داعش در شمال سوریه بخرد.

در پی این واکنش‌ها گابریل اعلام کرد که در این دیدار وی بار دیگر درخواست آزادی یوجل را مطرح کرده است.

گابریل در این دیدار غیررسمی اعلام کرده است که هیچگونه ممانعتی در تقویت تانک‌های ترکیه وجود ندارد که این مساله بسیار مورد اعتراض قرار گرفته است.

آلمان سال گذشته میلادی میزان فروش تسلیحات خود را به ترکیه کاهش داد.

سخنگوی یک کمپین مبارزه با صادرات تسلیحات آلمان اعلام کرد: برای ما هنوز غیرقابل درک است که چرا زیگمار گابریل اعلام می‌کند که می‌توان روند عادی سازی روابط با ترکیه داشت زیرا حتی یک تغییر بنیادین در ترکیه انجام نگرفته است.

او در ادامه اظهاراتش افزود: فروش تجهیزات برای تقویت تانک‌های ترکیه مشکل‌ساز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید