رشد 200 درصدی صدور ضمانت نامه های «صحا» در دولت یازدهم

    کد خبر :19554

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) بیش از 778 میلیارد ریال ضمانت‌نامه پیمان برای شرکت‌های صنایع الکترونیک در دولت یازدهم صادر کرده است.وزارت صنعت، معدن و تجارت، عملکرد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در سال های 1394 و 1395 در صدور ضمانت‌نامه سه برابر کل فعالیت صندوق در همه سال‌های پیش از آن بوده است.
آمار ضمانت‌نامه در سال 1395 رشد 100 درصدی نسبت به سال 1394 نشان می‌دهد. به طوری که در سال گذشته با صدور نزدیک به 500 میلیارد ریال ضمانت‌نامه (صرفا ضمانت‌نامه پیمان) امکان عقد حدود سه هزار میلیارد ریال قرارداد برای فعالان صنعت الکترونیک حاصل شده است.
صدور ضمانت‌نامه‌های پیمان که در سال‌های گذشته به طور عملی متوقف شده بود، در دولت تدبیر و امید با تلاش وزارت صنعت، معدن وتجارت رشد چشمگیری داشته است.
به گزارش ایرنا، سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی‌، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات و یا اعطای ‌کمکهای ‌بلاعوض ‌به ‌افراد حقیقی یا حقوقی، اهداف و مأموریت اصلی صندوق را مطابق اساسنامه آن تشکیل می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید