مقدمات آزادی پیرمرد کاشانی از زندان فراهم شد

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱
    کد خبر :195379

در پی انتشار خبری با عنوان «مهریه عروس، پیرمرد کاشانی را راهی زندان کرد» در روز جمعه – 15 دی ماه – مقدمات آزادی این مددجو با کمک‌های خیرین از زندان فراهم شد.

به گزارش ایسنا، حاج قربان؛ کشاورز کاشانی بود که به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه عروسش از خرداد ماه سال جاری در زندان بسر می‌برد. این مددجو با وجود سرپرستی از چهار فرزندش به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه عروس خود بالغ بر هفت میلیون ریال بابت آینه و شمعدان و 2.5 مثقال طلای 18 عیار و 30 میلیون ریال بابت البسه و فرش و تعداد 12 سکه تمام بهار آزادی بدهکار شده و روند اقامه دعوی علیه او و فرزندش با احتساب مبلغ 16 میلیون و 370 هزار ریال بابت هزینه دادرسی و چهار میلیون و 500 هزار ریال حق الوکاله وکیل جهت پرداخت مهریه عروسش روانه زندان شده بود.

با وجود اینکه از مجموع بدهی 830 میلیون ریالی این مددجو تا میزان 600 میلیون ریال از سوی شاکی گذشت شده بود، اما وی بابت الباقی بدهی از خرداد ماه سال جاری در زندان بسر می برد؛ البته با تلاش گروه صلح و سازش ستاد دیه این بدهکار مالی عائله مند جهت مختومه شدن پرونده‌اش به 200 میلیون ریال نیاز داشت و به دلیل عدم پشتوانه مالی چشم انتظار کمک خیرین بود.

قابل ذکر است که در برخی از استان های کشور بر سر سفره عقد بنا به رسوم و باورهای بعضا متظاهرانه برخی خانواده ها در تعیین مهریه علاوه بر تعهدات آقای داماد در دانگ یک خانه در حق زوجه، فراهم کردن مقدمات یک سفر سیاحتی یا زیارتی و تعیین چند سکه طلا، پدرداماد شریک آقاپسرش می شود و این تعیین همراه با بار مالی مشخص را ثبت محضری می کنند.

در این ماجرا داماد هم خودش بدهکار است، اما تعهداتش را پدرش ایفا کرده است.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار خبر مذکور، افراد خیری با پیش قدم شدن برای پرداخت بدهی این زندانی جرائم غیرعمد، مقدمات آزادی وی را فراهم کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید