رمانی از مصطفی اسلامیه منتشر شد

    کد خبر :19522

رمانی از مصطفی اسلامیه با عنوان «زنگ موسیقی» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نیماژ رمانی از مصطفی اسلامیه را با عنوان «زنگ موسیقی» روانه بازار کتاب کرد.

اسلامیه که از نویسندگان و مترجمان و نمایشنامه‌نویسان ایران به شمار می‌رفت، در این رمان روایت داستانی خود را از یک دیدار با دوستی قدیمی اما در صفحه تلویزیون آغاز می‌کند، دیدار راوی با فردی با عنوان پرویز که پس از  ۳۲ سال او را در یک مستند تلویزیونی و دو سال پس از مرگش می‌بیند. مستندی که او در آن به گفتگو با یک متهم محکوم به قتل به مصاحبه پرداخته است.

اسلامیه از دانش‌آموختگان مدرسه دارالفنون بود که پس از اخذ دیپلم زیر نظر سعید نفیسی به فعالیت در رادیو مشغول شد. سپس به روزنامه‌نگاری در روزنامه اطلاعات پرداخت و بعد از مدتی  در موسسه انتشارات فرانکلین استخدام و زیر نظر نجف دریابندری  به نمونه خوانی و ترجمه مشغول شد و همین مساله از او مترجمی دقیق و نویسنده‌ای خوش‌قلم ساخت.

ترجمه مقاله‌های آکادمیک، ترجمه آثار ادبی-هنری و نوشتن داستان و نمایشنامه نیز از دیگر فعالیت‌های مرحوم اسلامیه بود که در مقام ترجمه می‌توان به آثاری از وی چون «تاریخ هنر مدرن: نقاشی، پیکره سازی و معماری در قرن بیستم»، «تئاتر تجربی: از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک» «چهار نوشته دربارهٔ کوبیسم» «ایبسن و استریندبرگ» «میلیونر زاغه‌نشین» و «بالتازار و بلموندا» اشاره کرد. اما اسلامیه پیش از هر چیز دیگری به بهانهٔ نوشتن سرگذشت‌نامه، شناخته شده است از او تاکنون دو سرگذشت‌نامه از زندگی و زیست نیما یوشیج و همچنین دکتر محمد مصدق به ترتیب با نام‌های «به کجای این شب تیره» و «فولاد قلب» منتشر شده است.

مصطفی اسلامیه در تمامی دوران نویسندگی خود تا تیرماه سال ۱۳۹۱ تن به مصاحبه مطبوعاتی نداده بود و تنها از این تاریخ به بعد در دو گفتگوی مطبوعاتی شرکت کرد.

وی در بهمن ماه سال ۹۴ در تهران و در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

نشر نیماژ رمان «زنگ موسیقی» را با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید