فولکس واگن خودروی مفهومی I.D. Buzz را با فناوری‌ خودروی هوشمند انویدیا تجاری می‌کند

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۱۲
    کد خبر :195142

فولکس واگن در نمایشگاه CES 2018 با اعلام آغاز همکاری خود با انویدیا، وعده‌ی تولید خودروی مفهومی ID Buzz با فناوری‌های هوشمند انویدیا را داد.

فولکس‌واگن ID Buzz، بیشتر به خودروهای مفهومی شباهت دارد که هیچ‌گاه به مرحله‌ی تولید و عرضه به بازار نمی‌رسند. اما غول خودروسازی آلمان در رویداد CES 2018 اعلام کرد که این میکروباس الکتریکی در آینده به تولید خواهد رسید. اما نکته‌ی قابل توجه در رابطه با این خودرو، تجهیز آن به پردازنده و فناوری‌های هوش مصنوعی انویدیا برای درک رفتار راننده و مسافران است.

در خلال کنفرانس انویدیا در CES 2018، هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن با حضور روی صحنه در کنار ینسن هوانگ مدیرعامل انویدیا از همکاری مشترک این دو شرکت پرده برداشت. دیس اعلام کرد که فولکس‌واگن از پلتفرم Drive IX انویدیا در خودروی ID Buzz بهره خواهد برد. این پلتفرم با تشخیص مردم، می‌تواند هنگام نزدیک شدن مالک خودرو به‌صورت خودکار اقدام به باز کردن قفل درها کند. همچنین به‌محض سوار شدن هر یک از راننده‌های یک خانواده، تنظیمات شخصی‌شده‌ی آن‌ها از جمله از وضعیت صندلی اعمال خواهد شد.

فولکس‌واگن طی سال‌های گذشته و پس از رسوایی دیزل، شرایط سختی را تجربه کرده است. این شرکت اکنون با برنامه‌ریزی گسترده برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران مانند I.D. Buzz در صدد شروعی دوباره است. این شرکت مطرح خودروسازی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ مدل خودروی الکتریکی در سبد محصولات خود قرار دهد.

در کنار توسعه‌ی خودروهای الکتریکی، فولکس‌واگن در نظر دارد فناوری‌های پیشرفته را نیز در محصولات خود به کار ببرد. یکی از این فناوری‌های پردازنده‌ی Xavier است که انویدیا ساعاتی پیش از آن به‌طور رسمی رونمایی کرد. این پردازنده که برای اجرای الگوریتم‌های پیشرفته‌ی خودران طراحی شده است، به گفته‌ی دنی شاپیرو مدیر ارشد بخش خودرو انویدیا، دو سال از تمامی نمونه‌های مشابه خود جلوتر است.

پلتفرم Xavier شامل سه دسته‌ی اصلی می‌شود:

Drive AV که قابلیت‌ خودران را به خودروها اضافه می‌کند.
Drive IX که برای افزایش کیفیت تجربه‌ی کاربری سرنشینان طراحی شده است.
Drive AR که پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان جهت ایجاد کاربرهای واقعیت افزوده درون خودروها مانند مسیریابی و موارد ایمنی از طریق نمایش آن‌ها روی پنجره‌ها یا داشبورد خودرو است.

انویدیا پیش از این Drive AV را به‌طور رسمی معرفی کرده بود. حال این شرکت از رویداد CES 2018 برای رونمایی از Drive IX و Drive AR استفاده کرد و جدید‌ترین دستاورد‌های خود را در حوزه‌ی حمل و نقل هوشمند به جهانیان معرفی کرد.

تمرکز اصلی فولکس‌واگن در توسعه‌ی I.D. Buzz، ایجاد دستیار مجازی هوشمند به نام Intelligent Co-Pilot است که امکان آن توسط نرم‌افزار و سخت‌افزار‌ انویدیا مهیا شده است. این سیستم به وسیله‌ی سنسور‌های مختلفی، اقدام به شناسایی سرنشینان می‌کند و در کنار اعمال خودکار تنظیمات آن‌ها، با دریافت و تشخیص دستورات صوتی آن‌ها به اعمال فرامین مختلف می‌پردازد.

انویدیا قدم بزرگی در توسعه‌ی صنعت حمل و نقل هوشمند برداشته است و با بیش از ۳۰۰ شرکت مختلف اعم از اوبر، بایدوی و ZF، در این راه شراکت گسترده‌ای آغاز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید