کیان‌پور

حذف طرح ترافیک راه‌حل موثرِی برای کاهش آلودگی هوا نیست

    کد خبر :194615

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: ایده حذف طرح ترافیک اگر هم طرح موفقی از آب درآید به عنوان طرح مُسکنِ موقتِ کوتاه مدت به کار خواهد آمد و به عنوان طرح موثرِ بلندمدت کارایی ندارد.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آلودگی هوای تهران متعلق به امروز و دیروز نیست بلکه مربوط به پنج – شش دهه قبل است از این رو باید مورد توجه همه جانبه قرار گیرد و طبیعتا با حذف طرح ترافیک و دادن وعده کاهش ۲۰ درصدی آلودگی، نمی‌توان این معضل ریشه‌دار را حل کرد علاوه بر آن تا زمانی که زیرساخت‌های حذف فروش طرح ترافیک فراهم نشود نمی‌توان کارآیی آن را تضمین کرد.

به گفته نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس، تا زمانی که سیستم‌های حمل و نقل روز دنیا و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی، اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی به صورت فراگیر به کار گرفته نشود قطعا آلودگی هوا هم بهبود چندانی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: استانداردسازی سوخت، بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شامل حمل و نقل ریلی، اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی، جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کنار شناسایی کانون‌های آلودگی هوا و بازطراحی ساختار احتراق موتور خودروها به عنوان اصلی‌ترین کانون آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ از پیش‌شرط‌های نظام برنامه‌ریزی برای کاستن از آلودگی هواست.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس متذکر شد: مسئولان امر به خوبی از تعداد روزهای ناسالم هوا به ویژه در فصول سرد سال اطلاع دارند. آنان به جای آنکه اجازه دهند آلودگی هوا به مرحله «ناسالم» برسد و حتی آن را پشت سر گذارد باید پیش‌بینی‌های لازم مثل به اجرا در آوردن راه‌حل‌های کوتاه مدت را از مدت‌ها قبل به اجرا بگذارند تا از بحران‌های زیست‌محیطی آلودگی هوای جلوگیری کنند.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: برای کاستن از آلودگی هوا باید اصلاح زیرساخت‌ها انجام شود و بعد از آن با اتکا به آموزش همگانی فرهنگ استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی را برای خانواده‌های دارای چندین خودروی شخصی جا انداخت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خطاب به اعضای سازمان مدیریت بحران کشور، توصیه کرد: وزارت کشور، سازمان اورژانس، استانداری‌ها و شهرداری‌ها، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان هواشناسی و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو سازمان مدیریت بحران باید بحران آلودگی هوا را همانند بحران‌های طبیعی در دستور کار گذاشته و در جهت کاستن از آن به درستی اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید