طرح «تعطیلی زمستانی مدارس» نیازمند کارشناسی

    کد خبر :194567

استاندار تهران در مورد پیشنهاد سازمان محیط زیست برای تعطیلی مدارس از 15 آذر تا 15 دی‌ماه با تاکید بر ضرورت بررسی کارشناسی این طرح اظهار کرد: این پیشنهاد بعد از تصویب دولت باید به تصویب مجلس برسد.

محمدحسین مقیمی: در مورد طرح تعطیلی مدارس از 15 آذرماه تا 15 دی‌ماه اظهار کرد: این طرح بعد از تصویب در دولت باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و به شکل قانون درآید.

وی افزود: پیشنهاد تعطیلی مدارس از نیمه آذرتا نیمه دی‌ماه، در صورت اجرا در کل استان تهران و کل کشور باید اجرا شود.

استاندار تهران گفت: اگر اجرای این تعطیلی سراسری باشد مشکلاتی را برای برخی شهرهای کشور ایجاد می‌کند به ویژه اینکه در استان‌های گرمسیری نوع آلودگی هوا با آلودگی موجود در تهران متفاوت است.

مقیمی تاکید کرد: باید کارهای کارشناسی لازم روی این طرح انجام شود.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت از بررسی پیشنهاد تعطیلی مدارس از نیمه آذر تا نیمه دی‌ماه خبر داده و گفته بود: در کمیسیون زیربنایی دولت پیشنهاد کرده‌ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از 15 آذر تا 15 دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

لازم به ذکر است؛ روز گذشته رضوان حکیم‌زاده -معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرده بود: هر گونه تصمیم شتاب زده در زمینه طرح تعطیلی یکماهه مدارس در زمستان را کارگشا نمی‌دانیم و هر مصوبه‌ای برای تغییر شرایط تقویم آموزشی حتما باید همه جوانب را در بر گیرد.

وی با بیان اینکه با تنوع شرایط اقلیمی در کشور مواجهیم به گونه‌ای که در برخی استان‌ها درجه حرارت در تابستان بسیار بالاست و در برخی دیگر سرمای شدید در زمستان حاکم است، گفته بود: اینکه بدون درنظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی بخواهیم تصمیم بگیریم و مسئله‌ای را برای کوتاه‌مدت حل کنیم؛ ممکن است در دراز مدت آسیب زا باشد، علاوه بر این باید به پیوستگی زمان یادگیری نیز توجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید