روسیه ماهانه ۶۰ هزار تن گندم به ونزوئلا صادر می کند

    کد خبر :19449

قرار است به زودی روسیه که بازیگر اصلی در بازار کشاورزی جهان محسوب می شود، هر ماه ۶۰ هزار تن گندم به ونزوئلا صادر کند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا گفت، کشورش قصد دارد که هر ماه مقادیر زیادی گندم از روسیه وارد کند.

در همین حال «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفت: بر اساس اسناد امضاء شده میان دو کشور، در آینده بسیار نزدیک روسیه هر ماه ۶۰ هزار تن گندم به ونزوئلا صادر خواهد کرد.

همچنین روسای جمهور روسیه و ونزوئلا بصورت تلفنی در مورد همکاری استراتژی و نیز کلید زدن پروژهای مشترک سودآور با یکدیگر گفتگو کرده اند.

به گفته مقامات روسی، ونزوئلا تقریبا به واردات گندم وابسته است و در سال گذشته میلادی میزان واردات غلات ونزوئلا در هر ماه از آمریکا و کانادا ۱۲۰ هزار تن گزارش شده است.

سال گذشته میلادی میزان برداشت گندم روسیه به بیشترین مقدار از سال ۱۹۷۸ میلادی به بعد رسید و در دو سال اخیر میزان صادرات غلات روسیه بطرز قابل توجهی افزایش یافته و از دو کشور کانادا و آمریکا پیشی گرفته است.

بر همین اساس، میزان صادرات غلات روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۴ میلیون تن اعلام شده؛ ضمن اینکه صادرات غلات روسی به کشورهای مصر و ایران هم از سر گرفته شده است.

همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی عربستان سعودی با واردات ۲۸ درصد از مجموع کل صادرات غلات روسیه بعنوان بزرگ ترین خریدار غلات روسی شناخته شد و سهم ترکیه و ایران از مجموع کل صادرات غلات روسیه به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۲ درصد اعلام شده است.

البته فائو، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل،  اعلام کرده که روسیه بازیگر اصلی بازار کشاورزی جهان محسوب می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید