پس لرزه‌های تغییرات کشتی آزاد ادامه دارد/ طلایی مقصر ناکامی نبود

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۲۶
    کد خبر :194482

اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از روز یکشنبه آغاز شده که شورای فنی همچنان با تبعات تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی روبروست.

به گزارش مهر، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در حالی تغییر کرد که مربیان قبلی جای خود را به رسول خادم به عنوان مسئول امور فنی و محمد طلایی به عنوان مربی دادند. هر چند شورای فنی اعلام کرد، تغییرات مذکور تا زمان برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی است و تا آن زمان سرمربی و کادر فنی اصلی مشخص خواهد شد، اما این تغییرات نشان داد، رسول خادم مرد شماره یک امور فنی تیم ملی است. ضمن اینکه محمد طلایی هم با یک پله نزول از سرمربیگری تیم ملی به عنوان مربی ثابت و اصلی تیم ملی انتخاب شد و باید از این پس در کنار مربیان ادواری تیم ملی به تمرینات نظارت داشته باشد.

به دنبال این تغییرات، برخی از از اهالی کشتی از کنار گذاشته شدن محمد طلایی سخن گفتند که فدراسیون کشتی بلافاصله به این شائبه واکنش نشان داد و طلایی را به عنوان یک مربی فنی و بااخلاق، پای ثابت کادر فنی خواند. اما اظهارات چند روز اخیر طلایی گویای چیز دیگری بود و او صراحتا از احتمال قطع همکاری صحبت کرد. هر چند که در میان حرف‌هایش به جلسه ای با رسول خادم اشاره کرد که قرار است بزودی برگزار شود و تکلیف ماندن یا رفتن او از کادر فنی تیم ملی را روشن کند.

ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: با توجه به نتایجی که در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه بدست آمد، ناگزیر به اعمال برخی تغییرات در کادر فنی تیم ملی بودیم، اما این بدان معنا نیست که مقصر اصلی، محمد طلایی بوده و حالا از سرمربیگری به مربی در کادر فنی نزول پیدا کرده است. اگر کسی بگوید مقصر ناکامی در رقابتهای جهانی، شخص محمد طلایی است، واقعا کم لطفی کرده، چراکه او در شکل گیری ترکیب اصلی تیم ملی نقش اصلی را نداشت و این شورای فنی بود که طبق فرایند انتخاب، نفرات اعزامی به فرانسه را مشخص کرد.

وی افزود: اینکه می گویند محمد طلایی را کنار گذاشتند، صحیح نیست، چراکه این تغییرات تا رقابتهای انتخابی آتی تیم ملی در نظر گرفته شده و چه بسا دوباره از محمد طلایی به عنوان سرمربی استفاده شود. آنچه مسلم است در این برهه، بهتر دیدیم تا رسول خادم به عنوان مسئول امور فنی تیم ملی، عهده دار مسئولیت اصلی باشد و محمد طلایی هم به عنوان مربی ثابت و اصلی در کنار خادم قرار گیرد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان در پایان با رد شایعه قطع همکاری محمد طلایی با تیم ملی گفت: او کشتی را دوست دارد و به هیچ عنوان از خانواده این رشته جدا نیست. طلایی زحمات زیادی برای رشد و اعتلای کشتی به ویژه در رده جوانان کشیده و فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است. در نتیجه بعید می دانم در چنین شرایطی از عرصه مربیگری تیم ملی فاصله بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید