اسرائیل یک لیست سیاه از 20 گروه حامی تحریم این رژیم تهیه کرده است

    کد خبر :194457

رژیم صهیونیستی اقدام به تهیه یک لیست سیاه متشکل از 20 گروه فعال حامی تحریم این رژیم در سراسر جهان کرده و به موجب این لیست ورود اعضای این سازمان‌ها را به اراضی اشغالی ممنوع کرده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال گذشته میلادی اسرائیل قانونی را تصویب کرد که براساس آن هر فعالی که عمداً و آگاهانه درخواست علنی برای تحریم اسرائیل بدهد ورودش به اسرائیل ممنوع است.

لیست مربوط به این گروه‌ها که روز یکشنبه علنی شد شامل یک سازمان برنده جایزه صلح نوبل نیز است.

وزارت امور راهبردی اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: کسانی که “آسیب مداوم، ‌ادامه دار و چشمگیر” به اسرائیل از طریق حمایت از تحریم زده‌اند ورودشان ممنوع خواهد شد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: چهره‌های محوری و سازمان‌های اصلی حامی تحریم اسرائیل این خطر را پذیرفته‌اند که ورودشان ممنوع شود.

براساس این بیانیه قانون سال 2017 مشمول شهروندان اسرائیلی نخواهند شد.

گلئاد اربان، وزیر امور راهبردی اسرائیل در این بیانیه گفت: سازمان‌های حامی تحریم اسرائیل باید بدانند که اسرائیل علیه آنها اقدام خواهد کرد. ایجاد این فهرست گامی دیگر در مبارزه ما علیه اقدامات تحریک آمیز و دروغ‌های سازمان‌های حامی تحریم است.

این فهرست در راستای تلاش اسرائیل برای مبارزه با جنبش‌های حامی تحریم این رژیم مشهور به جنبش‌های BDS تهیه شده است.

این جنبش‌ها خواهان تحریم و مجازات اسرائیل به سبب سیاست‌هایش در قبال فلسطینی‌ها هستند.

این جنبش از هنرمندان، دانشگاه‌ها و اصناف خواسته تا روابطشان را با اسرائیل قطع کنند و هزاران داوطلب سراسر جهان نیز در آن شرکت دارند.

در این فهرست نام گروه‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، آفریقای جنوبی و دیگر کشورها به چشم می‌خورد و هزاران تن عضو این گروه‌ها هستند.

به گفته اربان این این گروه‌ها و سازمان‌ها به این دلیل انتخاب شدند چون اصلی‌ترین طرف‌هایی هستند که به شکل مداوم و منسجم علیه اسرائیل اقدام می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید