شبکه یک فرانسه: ویدئوهای منتشر شده از ناآرامی‌های ایران جعلی هستند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۱۱
    کد خبر :194155

شبکه یک تلویزیون فرانسه می‌گوید ویدئوهایی که از وقایع اخیر ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، در واقع مربوط به تظاهرات کشورهای دیگری همچون آرژانتین یا بحرین هستند.

شبکه یک تلویزیون فرانسه در اخبار شامگاهی شنبه شب ( 16 دی ماه 1396 ) در بخش اخبار «انفورماتیک» خود، درباره پخش ویدئوهای دروغین مربوط به وقایع اخیر ایران در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. مجری این شبکه در حالی که تصاویری روی صفحه در حال پخش بود به دو مورد راه‌پیمایی‌هایی منتشر شده روی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حالیکه در شبکه‌های اجتماعی، گفته می‌شود که این دو راه‌پیمایی مربوط به ایران است، تازه در آخر آن است که بیننده متوجه می‌شود که ویدئوی اول مربوط به راه‌پیمایی‌های ماه گذشته در آرژانتین و ویدئوی دوم مربوط به تظاهراتی در سال 2011 در بحرین است.

در این برنامه یکی از مجریان این برنامه می‌گوید:‌ اکنون دوباره به ایران و تظاهراتی که در روزهای اخیر در ایران به‌خاطر مشکلات اقتصادی صورت گرفت باز می‌گردیم. ولی درباره تصاویری که از این وقایع روی شبکه‌های اجتماعی پخش شد باید بسیار محتاط بود.

به گزارش تسنیم،در ادامه مجری دوم برنامه می‌گوید:‌ بله، همینطور است. ویدئوهای بسیاری دیدیم که گفته می‌شد از این واقعه در ایران است. شبیه به آنچه که در اکران می‌بینیم ( تصاویری در صفحه پخش می‌شود) و بینندگان فراوانی داشت ولی در نهایت کاربران متوجه شدند که مربوط به ایران نبوده است و به تظاهرات ماه گذشته در آرژانتین بر می‌گردد. یا این مورد دیگر که تظاهراتی در بحرین را نشان می‌دهد که صدها هزار نفر در آن شرکت کردند و مربوط به تظاهرات سال 2011 در بحرین است و به ایران مربوط نمی‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید