شاخص «داوجونز» برای نخستین‌بار به بالای ۲۵۰۰۰ واحد رسید

    کد خبر :194079

تنها پنج هفته پس از آن که شاخص «داوجونز» برای نخستین‌بار از سطح ۲۴۰۰۰ واحد گذشت، این شاخص بار دیگر موفق به کانال‌شکنی شد.

شاخص داوجونز که در سال ۲۰۱۷ توانست بازدهی ۲۵ درصدی را به ثبت برساند، سال جدید را نیز به مانند ۸ سال گذشته پس از رکود بزرگ، با روندی صعودی آغاز کرد.

رشد نیرومند اقتصاد جهانی و دورنمای افزایش سودآوری شرکت‌ها پس از افزایش قیمت کالاها باعث شده است تا تحلیل‌گران صورت‌های مالی، انتظار سودآوری بیشتری را داشته باشند.

شاخص «داوجونز» در ادامه رشد سریع خود در سال گذشته که عمدتا ناشی از تصویب لایحه کاهش مالیاتی آمریکا که می‌تواند باعث افزایش سود شرکت‌ها شود بود، امسال نیز روند رو به رشدی را طی می‌کند.

کریستینا هوپر- استراتژیست بازارهای جهانی موسسه «اینوسکو» می‌گویدکه برای سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین عامل حرکت دهنده بازارها، لایحه مالیاتی بود، اما در حال حاضر فکر می‌کنم که رشد بازارها عمدتا ناشی از رشد اقتصاد جهانی است.

به گزارش آسوشیتد پرس،افزایش قیمت سهام در بلوچیپ هاف یکی از اصلی‌ترین عوامل محرک رشد شاخص «داوجونز» بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ۸۷ درصدی ارزش سهام شرکت بوئینگ-غول هوافضای آمریکا- افزایش ۷۰ درصدی ارزش سهام شرکت «کت پیلار» و افزایش ۴۹ درصدی ارزش سهام شرکت اپل اشاره کرد.

شاخص «داوجونز» که قدیمی‌ترین شاخص بازر سهام در آمریکاست، از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ تاکنون چهار برابر شده است، اما اقتصاد جهانی و مخارج شخصی و دولتی با سرعتی بسیار کمتر از بازارها، در حال بهبود هستند.

هوپر با بیان اینکه بازارها در حال ادامه روند صعودی خود پس از مشاهده علائم رشد اقتصادی هستند، افزود: به جای محرک‌های مالی، ما به سیاست‌های محرک پولی وابسته هستیم که قیمت دارایی‌ها را در مقایسه با کل اقتصاد نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید