«شهریه» مهدهای‌کودک کمتر از 15 درصد افزایش می‌یابد/اعلام نرخ نهایی تا پایان خرداد

    کد خبر :19394

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: شهریه مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی به طور میانگین کمتر از 15 درصد افزایش خواهد یافت.

محمد نفریه در خصوص افزایش شهریه مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی، گفت: در حال حاضر نرخ نهایی را مشخص نکرده‌ایم اما میانگین کمتر از 15 درصد افزایش شهریه خواهیم داشت و نرخ نهایی تا پایان خرداد ماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: شهریه مراکز مهدکودک نوپایان، شیرخوارگان و نوباوگان با یکدیگر متفاوت است؛ این در حالیست که بیشترین افزایش شهریه برای گروه شیرخوارگان خواهد بود.

 مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین با تاکید بر آنکه نمی‌توان نرخ یکسانی را برای شهریه مراکز مهدکودک در سراسر کشور اعلام کرد گفت: شهریه مراکز حاضر در مراکز استان با شهرستان‌ها متفاوت بوده این در حالیست که در کلانشهرهایی همچون تهران، شیراز، البرز هم منطقه بندی صورت گرفته و شهریه مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است.

نفریه در ادامه با بیان آنکه تمام قیمت‌ها از سطح استان با توجه به وضعیت اقتصادی استان برآورد می‌شود، گفت: در نهایت با در نظر گرفتن تورم، نرخ نهایی اعلام می‌شود.

وی در ادامه با بیان آنکه قیمت اجاره، محل و مکان مهد کودک نیز در نرخ شهریه تاثیرگذار است گفت: تورم مسکن با تورم کلی که اعلام می‌شود متفاوت است بنابراین نوع ساختمان مهدکودک نیز در تعیین نرخ نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

ارائه خدمات فیزیوتراپی به مهدکودک‌ها

چندی پیش رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان آنکه «اختلالات اسکلتی و عضلانی در دوران سالمندی را باید از دوران کودکی و سنین پایین عمر پیشگیری کرد، بطوریکه ثابت شده است که ریشه اختلالات ستون فقرات از دوران کودکی است» از ارائه خدمات تشخیصی رایگان فیزیوتراپی تا یک ماه آینده در مهدهای کودک‌ سازمان بهزیستی خبر داد که  مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور  در این خصوص گفت: در حال حاضر این تفاهم‌نامه منعقد شده و مقدمات کار در حال انجام است؛ با این حال چنانچه انجمن فیزیوتراپی قصد غربالگری در مهدهای کودک را داشته باشد باید ابتدا نیازسنجی صورت گیرد تا بتوانیم پس از غربالگری خدمات تخصص و قابل ارائه را در مهدهای کودک ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین آنکه این هزینه‌ها باید معقول باشد تا خانواده‌ها توان پرداخت آن را داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید