برخی طوری تبلیغ می‌کنند که در پیام‌رسان‌های داخلی، همه حرف‌ها رصد می‌شود؛ مگر همه تلفن‌ها شنود می‌شود؟

    کد خبر :193934

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تقویت پیام رسان های داخلی گفت: حریم خصوصی افراد در پیام رسان های داخلی حفظ می شود و باید دولت به مردم این اطمینان را بدهد.

عزت الله ضرغامی شنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری – تحلیلی با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی در رشت افزود: برخی این چنین تبلیغات می کنند که از پیام رسان های داخلی، همه حرف ها و گفته ها رصد می شود اما اینطور نیست، اصلا این کار صورت نمی گیرد؛ مگر همه تلفن ها شنود و یا پیامک ها کنترل می شود؟

وی ادامه داد: لازم است رئیس جمهوری بر حسب قانون حقوق شهروندی، اطمینان دهد که در صورت راه اندازی پیام رسان داخلی مورد حمایت دولت، حتما حریم خصوصی افراد محفوظ می ماند.

ضرغامی با اشاره به ضرورت رصد گروه های تروریستی، این مهم را در راستای تامین امنیت ملی عنوان و اضافه کرد: فیلترینگ به معنای حرفی را نگفتن و سانسور کردن نیست و اصلاً ما فیلتر، سانسور و پالایش گسترده نداریم و طی سال های اخیر، در برخی کانال ها که علیه نظام اسلامی حرفی زده می شود، مگر کسی برای اینها مشکل ایجاد کرد؟

وی دعوت به آشوب و خشونت ورزی را خلاف قوانین بین المللی دانست و ادامه داد: مشاهده کردید مدیر مجموعه تلگرام، حاضر شد 40 میلیون مخاطب خود را از دست بدهد ولی مأموریتش که همان قطع نشدن کانال ترویج دهنده خشونت بود، را انجام دهد.

ضرغامی با اشاره به وجود ظرفیت هایی بسیار در داخل کشور و ضرورت توجه به آنها گفت: باید شرایط و امکانات را برای فعالیت پیام رسان های داخلی فراهم کنیم.

پیام باید تاثیرگذار باشد و به درد جامعه بخورد
عضو شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنانش درباره وظایف رسانه ها اظهار داشت: وقتی انتقال پیام به مخاطب خاص یا عام منتقل می شود، باید موفق باشد یعنی اولاً بایستی جذب شود و ثانیا بتواند موجب تغییر رفتار مثبت در جهت هدف پیام مخاطب باشد.

وی ادامه داد: برخی اوقات مخاطب پیام را می گیرد اما در جهت مثبت تغییر رفتار و نگرش نمی دهد در صورتی که گاهی یک پیام کوتاه، حساب شده و یک مخاطب شناسی دقیق و حتی یک جمله، کار صدها سخنرانی، منبر و تریبون و مقاله را می کند.

ضرغامی با بیان اینکه کار رسانه ای کار کارمندی و در اصطلاح به عنوان رفع تکلیف نیست، گفت: انتقال پیام در یک قالب خوب، ارزشمند است ولی متاسفانه فضای مجازی شرایطی را برای انتشار اخبار غلط نیز فراهم کرد لیکن ما برای رسانه جمهوری اسلامی ایران، تراز قائلیم.

وی پیشبرد اساسی امور را نیازمند ساختارشکنی در رسانه دانست و افزود: ساختارشکنی، واژه ای مثبت است و برای کار خوب رسانه ای تا ساختارشکنی نشود، کار به پیش نمی رود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی بموقع برای جلوگیری از نفوذ دشمن بیان کرد: یک خبرنگار متعهد به مردم و نظام بر اساس اطلاعات و اخبار درست، مسیر را نشان می دهد.

رویکرد ناجا در ناآرامی های اخیر، با سعه صدر بود
ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش به رویکرد ناجا در ناآرامی های اخیر در کشور اشاره و اضافه کرد: براساس گزارشی که ناجا داد، انصافا نیروی انتظامی در این گستره وسیع، بسیار زحمت کشید.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی توانست با امکانات اندک خود، آرامش را برقرار کند و شرایط به گونه ای نشد که مثلا نیروهای سپاه به میدان بیایند.

ضرغامی با اشاره به وجود استثنائاتی و لزوم چشم پوشیدن از این استثنائات گفت: اهانت های زیادی به مأموران ناجا شد، سنگ پرانی های زیادی صورت گرفت ولی آنان با سعه صدر و عمل به دستورالعمل مشخص، بهانه به دشمن ندادند.

به نوشته ایرنا، وی در خاتمه سخنانش با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل درمورد ناآرامی های اخیر به اصرار و میانداری دولت ایالات متحده گفت: همه دیدید که آمریکا که تقاضای جلسه اضطراری کرده بود، مفتضح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید