کوله‌بران در مرزهای سیستان و بلوچستان فعالیتی ندارند

    کد خبر :193714

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: تمامی گذرهای غیررسمی کوله‌بری در استان بسته شده است و کوله‌بران اکنون در مرزها فعالیتی ندارند.

‌به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، ‌کوروش محمدی در جلسه بازارچه های مرزی استان افزود: با توجه به مصوبه وزارت کشور، کوله ‌بران در قالب پیله ‌ور ساماندهی ‌و از مزایای کارت پیله‌ وری بهره‌ مند خواهند شد و فعالیت آنها توسط نمایندگان گمرکِ حاضر در بازارچه‌های دائمی ثبت می‌شود‌.

محمدی گفت: کوله ‌بران سیستان و بلوچستان در قالب پیله ‌ور ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از مزایای ساماندهی کوله‌ بران‌، جلوگیری از قاچاق و شفافیت در واردات کالاست، ادامه داد: کسانی که قبلا فعالیت کوله ‌بری داشته‌اند و در فاصله 50 کیلومتری مرز زندگی می‌کنند، در صورت دریافت کارت پیله‌ وری می‌توانند از معافیت ماهانه 500 هزار تومانی در سود بازرگانی واردات کالا بهره‌ مند شوند‌.

مدیر بازارچه‌های مرزی استان با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کوله ‌بران در تاریخ هفتم مرداد امسال توسط هیئت وزیران تصویب شده است، تصریح کرد: این طرح از ابتدای پاییز با ابلاغ وزارت کشور در سیستان و بلوچستان با توجه به التزام مرزبانی استان به این قانون اجرا شد و اگر در استان‌های دیگر اجرا نشده به مرزبانی آنها مربوط می‌شود‌.

مدیربازارچه های مرزی استان خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت بازارچه مرزی گَمشاد، میلک، میرجاوه، جالق، کوهک، پیشین و ریمدان در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان فعال است.

محمدی اظهار کرد: توسعه اقتصادی مناطق مرزی و افزایش رفاه و درآمد اقتصادی مرزنشینان از طریق فعالیت‌های سالم اقتصادی با حمایت و سرمایه‌گذاری بر کارکرد امنیتی مرز تأثیر مثبت دارد.

مدیر بازارچه های مرزی استان گفت: بازارچه‌های مرزی به عنوان یک اهرم در ایجاد اشتغال و توسعه روابط تجاری با کشورهای همجوار به شمار می‌رود و تاثیر قابل توجهی در فعالیت‌های اقتصادی کشور و استان سیستان و بلوچستان دارد.

مدیرکل بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در خصوص تعطیلی گاه به گاه بازارچه مرزی گمشاد از سوی افغانستان گفت: منتظر زیرساخت‌ها هستیم تا دوباره این بازارچه مرزی فعال شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید