تجمع‌ اعتراضی در خیابان‌های ریاض علیه مالیات و لغو یارانه‌ ماهانه / بازداشت 11 شاهزاده تأیید شد

    کد خبر :193661

منابع دیگری نیز اعلام کردند که خیابان اصلی نزدیک کاخ پادشاهی در ریاض شاهد تظاهرات صدها تن بوده که بیشترشان نیز جزو شهروندان عادی هستند که علیه تحمیل مالیات و لغو یارانه‌ ماهانه تظاهرات کرده بودند

دادستان کل عربستان از بازداشت 11 شاهزاده و انتقالشان به زندان الحائر به اتهام مختل کردن نظم عمومی خبر داد. همچنین گفته شده ریاض در 24 ساعت گذشته شاهد تظاهرات صدها تن بوده که بیشتر به شرایط اقتصادی و تصمیمات اخیر ولیعهد سعودی معترض بوده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این 11 شاهزاده در کاخ پادشاهی تجمع کرده و خواهان لغو دستور پادشاه درباره توقف پرداخت قبض آب و برق شاهزادگان از بیت‌المال و پرداخت جریمه نقدی حکم قصاصی شدند که در حق یکی از پسرعموهایشان صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: به آن‌ها گفته شد که رفتارشان اشتباه است اما با این حال کاخ را ترک نکردند برای همین دستور بازداشتشان صادر شد و به زندان الحائر منتقل شدند.

زندان الحائر در سال 1983 افتتاح شده و سازمان اطلاعات نظارت برآن را برعهده دارد و بیشتر زندانیان این زندان در پرونده‌های تروریستی محکوم شده‌اند.

زندان الحائر جزو بزرگترین زندان‌های عربستان از بین پنج زندانی است که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند.

شبکه‌های اجتماعی عربستان پیشتر اعلام کرده بودند که 11 شاهزاده بعد از تجمع در مقابل کاخ پادشاهی در ریاض بازداشت شدند.

با وجود این اخبار، خبرهای دیگری نیز منتشر شده مبنی بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور بازداشت شاهزاده ترکی بن محمد بن سعود الکبیر و شاهزاده بندر بن محمد بن سعود الکبیر را صادر کرده و نیروهای عربستانی به کاخشان حمله و آن‌ها را بازداشت کرده‌اند در نتیجه برخی شاهزادگان خاندان سعودی در مقابل کاخ پادشاهی ریاض تجمع کردند.

به گفته فعالان بازداشت این شاهزادگان با هدف فشار بر شاهزاده سلطان بن محمد، صاحب شرکت المراعی و ماریوت برای دستیابی به این شرکت‌هاست.

گفته شده درگیری‌هایی میان نیروهای عربستانی و شاهزادگان خاندان سعود الکبیر رخ داد و در پی آن شاهزادگان سعود و نایف و سعود بن محمد و عبدالعزیز بن سلمان بن محمد بازداشت شدند.

شاهزاده نوف بنت عبدالله بن محمد بن سعود نیز در توییتر از بازداشت برادرش خبر داد.

منابع دیگری نیز اعلام کردند که خیابان اصلی نزدیک کاخ پادشاهی در ریاض شاهد تظاهرات صدها تن بوده که بیشترشان نیز جزو شهروندان عادی هستند که علیه تحمیل مالیات و لغو یارانه‌ ماهانه تظاهرات کرده بودند.

به گفته این منابع بیش از 27 شاهزاده بازداشت شده‌اند و تعداد بازداشت شدگان 11 نفر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید