رای‌الیوم: سازنده اعتراضات ایران تل آویو، واشنگتن و ریاض هستند

    کد خبر :193470

روزنامه رای‌الیوم چاپ لندن در یادداشتی تحت عنوان “درباره ایران و مخالفان انقلاب” به قلم طلال سلمان، نویسنده سرشناس عرب و سردبیر روزنامه السفیر لبنان نوشت: دشمنان انقلاب و خواهان تغییر در سرزمین‌های عربی از تظاهراتی که در ایران به وجود آمد و هدف آنها مطالبات اقتصادی بود، استقبال کردند و طرف‌های حمایت کننده در خارج از کسانی که خواهان بهره‌برداری علیه نظام هستند این اعتراضات را به طرحی برای ساقط کردن نظام ایران تبدیل کردند.

در این یادداشت آمده است: نکته قابل توجه این است که موضع عرب‌های آمریکا با موضع اسرائیلی ـ آمریکایی یکسان است و اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد که تل‌آویو، واشنگتن و ریاض سازندگان این اعتراضات هستند و از آنها بهره می‌برند.

سردبیر روزنامه السفیر نوشت: ساقط کردن انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین آرزوی لشکرگاه صهیونیستی است، لشکرگاهی که متاسفانه برخی پایتخت‌های عربی که خاستگاه دین اسلام نیز هستند را در برمی‌گیرد.

وی همچنین می‌نویسد: تحلیل‌گران مسائل استراتژیک پیش‌بینی می‌کردند که نظام سوریه همانند عراق سقوط خواهد کرد و نابودی ملت یمن و لیبی و کودتا در لبنان را ضامن حاکمیت اسرائیل بر منطقه می‌دانستند. اما همین لشکرگاه صهیونیستی به انقلاب اسلامی ایران خدمت کرد زیرا آن را به مرجع اول و آخر مسلمانان عرب، فارس، افغان، پاکستانی، ترک، کرد و … تبدیل کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است که رئیس‌جمهور فرانسه عاقل‌تر از دونالد ترامپ، رهبر احمق لشکرگاه غربی است زیرا سفرش به تهران را لغو نکرد بلکه آن را به زمان دیگری که مقامات ایرانی بتوانند از او استقبال کنند به تعویق انداخت.

طلال سلمان در رابطه با سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: سید حسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گزارش خوبی در رابطه با انقلاب ایران و ثبات نظام آن داد و با دعوت کردن گروه‌های مختلف فلسطینی به متحد شدن، هشدار جدی به رژیم صهیونیستی داد و گفت: هدف آینده، تل‌آویو خواهد بود نه الخلیل.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید