آثار فرشید مثقالی در چین

    کد خبر :19344

در جریان برگزاری نمایشگاه برندگان مسابقه‌ی هانس کریستین اندرسون، آثار فرشید مثقالی تا ۶ مرداد در شهر شانگهای چین به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، نمایشگاه سیاری از سال گذشته با نمایش آثار برتر مسابقه هانس کریستین اندرسن آغاز به کار کرده است که پس از سفر به تایپه و کاوهسیانگ در کشور تایوان هم‌اینک به شانگهای رسیده است.

بر این اساس، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم جهان با اقدام‌های IBBY که باعث رشد ادبیات بچه‌های جهان شده، اعلام کرده است. همچنین این مرکز قصد دارد با برگزاری این نمایشگاه به رشد و ترقی هنرمندان این عرصه در میدان‌های بین‌المللی کمک کند.

پیش از این امور بین‌الملل کانون تصاویر کتاب‌های ماهی سیاه کوچولو، تو را من چشم در راهم، شهر ماران، من و خارپشت و عروسکم، جمشید شاه، آرش کمان‌گیر، مازن، پسرک چشم آبی و قهرمان را به این نمایشگاه ارسال کرده بود که از این میان آثار فرشید مثقالی به نمایش در آمده است.

همچنین کاتالوگی از این آثار در اختیار هنرمندان، ناشران کتاب‌ها و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جایزه هانس کریستین اندرسون در سال 1956 به صورت دو سالانه و تنها در بخش نویسندگی شروع به کار کرد، پس از گذشت 10 سال از برگزاری این مسابقه مسوولان برگزار کننده تصمیم گرفتند بخش تصویرگری را نیز به این مسابقه اضافه کنند. بنابراین از سال 1966 اولین برنده‌ی بخش تصویرگری از کشور سوئیس معرفی شد. همچنین پنجمین برنده‌ی تصویرگر این مسابقه فرشید مثقالی تصویرگر برجسته ایرانی و خالق تصاویر کتاب‌های زیادی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سال 1974 موفق به دریافت این جایزه جهانی شد.

این نمایشگاه که از ۹ اردیبهشت در شهر شانگهای چین آغاز به کار کرده است تا 6 مرداد 96 آثار این هنرمند  را نمایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید