قائم مقام کمیته امداد در جمع خیران خارج از کشور:

کمک‌های مردمی طبق نیت آن‌ها هزینه می‌شود

    کد خبر :193413

قائم مقام کمیته امداد در جمع خیران خارج از کشوربا بیان اینکه کمک‌های غیر نقدی باید متناسب با نیاز خانوارهای نیازمند باشد،گفت: کمیته امداد کمک‌های نیکوکاران را طبق نیت آن‌ها هزینه می‌کند.

به گزارش ایسنا سید امیر منصور برقعی در همایش والی مهر – که با با هدف تجلیل از حامیان ایرانی ساکن خارج از کشور در مشهد مقدس در حال برگزاری است – از طرح اکرام ایتام و محسنین به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق این نهاد نام برد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال حامیان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک نقدی و غیرنقدی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حامیان در انتخاب فرزند معنوی مختار هستند و متناسب با نیت خود اقدام می‌کنند،اظهارکرد: ظرفیت نیکوکاری در فطرت همه انسان‌ها وجود دارد؛ به‌طوری‌که هر یک از حامیان می‌توانند مانند یک خیریه عمل کنند. خیران با ورود خود به عرصه نیکوکاری می‌توانند زمینه‌ حضور افراد بیشتری را برای کمک به نیازمندان را فراهم کنند و آثار فعالیت‌های نیک خود را در بخش‌های مختلف زندگی لمس کنند.

در ادامه این مراسم علی‌محمد ذوالفقاری -معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد- با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام به‌عنوان یک مدل موفق در بسیاری از موسسه‌های خیریه در حال اجراست،گفت: هدف از اجرای این طرح احیای فرهنگ یتیم‌نوازی و کمک به ارتقای عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه به‌واسطه حضور خیران هیچ کودک یتیمی که تحت حمایت کمیته امداد باشد در خیابان مشغول به کار نیست، اظهار کرد: با توجه به حضور مؤثر حامیان هیچ یتیمی به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل‌نکرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۶۸ هزار نفر حمایت از ۱۷۱ هزار و ۲۲۴ یتیم و ۱۳۸ هزار و ۹۶۱ فرزند بد سرپرست را برعهده‌گرفته‌اند، گفت: بیشترین گروه سنی حامیان با ۴۷ درصد مربوط به سنین ۳۵ تا ۶۰ سال است .

ذوالفقاری افزود: ۵۳ درصد حامیان از کارمندان دولتی و غیردولتی، ۱۲ درصد از خانه‌داران، ۹ درصد از اصناف، چهار درصد از کارگران، دو درصد از اساتید دانشگاه، دو درصد از جامعه پزشکی و ۱۸ درصد سایر مشاغل هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۸۳ درصد حامیان دارای یک فرزند معنوی هستند، گفت: سرانه پرداختی ۲۴ درصد حامیان ۲۰ هزار تومان، ۴۰ درصد ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، ۲۳ درصد ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، ۹ درصد ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و چهار درصد ۱۰۰ هزار تومان به بالا است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد،با همکاری کمیته امداد زمینه دیدار حامیان خارج کشور با فرزندان معنوی فراهم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید