پیام معاون مطبوعاتی یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری

    کد خبر :19340

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از تلاش‌های نمایندگان رسانه‌های داخلی در ایام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و حضور تعداد قابل توجه نمایندگان رسانه‌های خارجی را نشان از واقعی و غیرنمایشی بودن مردمسالاری در ایران دانست.

به گزارش ایسنا در متن پیام حسین انتظامی آمده است:

«ضمن عرض تبریک به مناسبت حضور حماسی و آگاهانه ملت ایران در انتخابات ٢٩ اردیبهشت  وظیفه خود می‌دانم از همه همکاران خوبم در رسانه‌های داخلی که با جدیت در بازنمایی این رویداد بزرگ، نقش داشته‌اند قدردانی کنم. سهم رسانه‌ها که مسؤولانه، رویدادهای ملی را روایت می‌کنند و در ایجاد آگاهی و شور موثرند، انکار نشدنی است.

بعلاوه وظیفه دارم از تمامی خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های خارجی که تلاش کردند تصویری عینی از جامعه اسلامی ایران و برگزاری این انتخابات باشکوه را به مخاطبان خود ارائه کنند، قدردانی کنم.

با احتساب خبرنگاران مقیم رسانه‌های خارجی و همچنین ورود ۲۵۳ خبرنگار در این روزها، مجموعا ۵۷۰ خبرنگار و عوامل خبری از ۲۴۵ رسانه، از بیش از۴۰ کشور جهان، پوشش خبری این انتخابات را برای افکار عمومی جهانی به عهده داشتند که خود این تعداد و تنوع و کیفیت و رتبه رسانه‌های پوشش دهنده، از واقعی بودن و  غیرنمایشی بودن مردمسالاری در ایران حکایت دارد. این تعداد خبرنگار و رسانه خارجی که نسبت به دوره گذشته انتخابات ۳۳ درصد افزایش داشته است، همچنین نشان از موفقیت دیپلماسی رسانه‌ای دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری این سیاست اصولی دولت یازدهم، با کمک و مسؤولیت شناسی سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت امورخارجه و نهادهای امنیتی و انتظامی همواره تلاش داشته است از ظرفیت حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در کشور برای ارائه تصویری واقعی از ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی استفاده کند و از این طریق به توسعه تعامل سازنده رسانه‌های خارجی با رسانه‌های داخلی کمک کند تا ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشورمان به جهانیان و منطقه معرفی شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید