نمایش دو فیلم از کارگردانان ایرانی در کن

    کد خبر :19335

دو فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول اف و «آنها» به کارگردانی آناهیتا قزوینی زاده در سومین روز جشنواره فیلم کن به نمایش درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا حاضر از کن، »«لِرد» که طی دو سانس 11 و 16:30 در سالن دبوسی به نمایش درآمد،حکایت رضا جوان ٣٥ ساله است که همراه همسر و پسرش در روستایی واقع در شمال ایران زندگی می‌کند و به کار پرورش ماهی آب شیرین مشغول است. شرکتی خصوصی که با بخش دولتی و مراجع محلی روابطی نزدیک دارد، مصمم است یکه تاز عرصه تولیدات منطقه شود. رضا بی آنکه آلوده شود به دنبال مبارزه با فساد است اما در نهایت خود نیز آلوده می‌شود.

«آنها» که کارگردانش ( آناهیتا قزوینی زاده) در دوره گذشته جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه بخش سینه فونداسیون شده بود، مستقیم وارد جشنواره شده است و در ساعت 19 در سالن 60 سالگی به روی پرده رفت.

این فیلم  داستان جی نوجوان ١٤ ساله‌ای است که همراه والدینش در حومه شیکاگو زندگی می‌کند. او که در حال هورمون درمانی است در مقطعی از زندگی به سرمی‌برد که باید درباره هویت جنسی‌اش تصمیم‌گیری کند. در این برهه حساس و پس از دو سال مصرف دارو و روان درمانی، «جی» در نبود والدینش، آخر هفته‌ای را با خواهرش لورن و دوست او، «آراز»، می گذراند.

پیش از آغاز فیلم، قزوینی زاده کارگردان ایرانی مقیم آمریکا به همراه عوامل فیلمش به روی سن حاضر شد.
انتهای پیام

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید