«مایکل مور» سراغ «ترامپ» رفت

    کد خبر :19331

«مایکل مور» به صورت مخفیانه مشغول ساخت مستندی درباره «دونالد ترامپ» با عنوان «فارنهایت ۱۱/۹» است.

به گزارش  بازتاب به نقل از گاردین، این کارگردان برنده اسکار با همکاری «هروی وینستین» به عنوان تهیه‌کننده در حال ساخت فیلمی درباره «دونالد ترامپ» است که نام آن «فارنهایت ۱۱/۹» برگرفته از اولین روز پس از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا است.

تهیه‌کنندگی این مستند که امسال و در جریان بازار جشنواره فیلم کن به صورت بین‌المللی فروخته می‌شود، بر عهده «هروی وینستین» است که پیش از این در ساخت مستند «فارنهایت ۹/۱۱» درباره «جورج بوش» با «مایکل مور» همکاری داشته است.

این فیلم که نام آن برگرفته روز پس از پایان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکاست، بنابر گزارش های رسیده ماه‌هاست در مرحله تولید قرار دارد. «مایکل مور» پیش از این نیز مستند «مایکل مور در ترامپ‌لند» را ساخته بود.

«مایکل مور» در سال ۲۰۰۴ با ساخت مستند «فارنهایت ۹/۱۱» موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن شد و اولین کارگرانی نام گرفت که توانست با یک اثر مستند پس از سال ۱۹۵۶ جایزه اول جشنواره کن را دریافت کند.

وی در این فیلم نگاهی نقادانه به عملکرد «جرج دبلیو بوش»، جنگ با تروریسم و پوشش‌های خبری رسانه‌ها در آمریکا دارد. این مستند با فروش ۲۲۲ میلیون دلاری در سطح جهان، پرفروش‌ترین مستند تاریخ سینماست.

این مستندساز برجسته در سال ۲۰۰۳ نیز با فیلم «بولینگ برای کلمباین» که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان «کلمباین» و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا داشت، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد.

«مکان حمله بعدی کجاست؟» آخرین ساخته «مایکل مور» بود که در آن به چگونگی برخورد کشورهای اروپایی چون فنلاند و فرانسه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با دولت آمریکا می‌پردازد. آن فیلم عملکرد خوبی در گیشه نداشت و تنها به فروش ۳.۸ میلیون دلاری دست یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید