مبلغ جریمه مشمولان غایب سربازی در بودجه 97: دیپلم 15 میلیون، لیسانس 25 میلیون تومان

    کد خبر :193263

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: مبلغ جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی در نشست این کمیسیون مشخص شد که همانند مفاد قانون بودجه سال ۹۷ خواهد بود.

به گزارش فارس، علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 صبح امروز در نشست خبری که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون متبوعش اظهارداشت: با توجه به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق، غیبت مشمولان خدمت مورد بحث قرار گرفت و براساس مصوبه کمیسیون تقریباً این تبصره همانند مفاد قانون بودجه 96 تکرار شده است.

وی افزود: بر این اساس میزان جریمه مشمولین غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه برای افراد زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای عمومی علوم پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای تخصصی غیر علوم پزشکی 40 میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های تخصصی و بالاتر 50 میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 همچنین تصریح کرد: به ازای هر سال غیبت مازاد برای افراد فوق‌الذکر در هر سال 10 درصد به قیمت جریمه پایه اضافه خواهد شد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: با توجه به تبصره مذکور برای مشمولان متأهل 5 درصد و مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموع جریمه کسر می‌شود همچنین مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی 70 درصد برای پرداخت جریمه تخفیف خواهند داشت.

سخنگوی تلفیق بودجه 97 در ادامه با اشاره به تبصره مربوط به پرداخت جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت نظام وظیفه عنوان کرد که افراد مشمول این تبصره تا پایان سال 97 می‌توانند به صورت نقد و اقساط این جریمه را پرداخت کنند و پس از تسویه کامل، معافیت آنها انجام خواهد شد.

یوسف‌نژاد همچنین با اشاره به تبصره مربوط به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی تصریح کرد:‌بر اساس این تبصره درآمدهای مربوط به خدمات زمین‌شناسی و اکتشافات و آزمایشگاه‌های سازمان‌های زمینی‌شناسی اختصاصی محسوب می‌شوند.

وی همچنین به دیگر مصوبه نشست کمیسیون تلفیق درباره صندوق بازنشستگی فولاد هم اشاره کرد و گفت: صندوق بازنشستگی فولاد با توجه به اینکه 55 درصد در شرکت دخانیات سهم دارد، بنابراین صددرصد سود مربوط به صندوق بازنشستگی به حساب صندوق هر سال برمی‌گردد و این مبلغ در جهت حقوق و درمان بازنشستگان صندوق فولاد استفاده خواهد شد.

سخنگوی تلفیق بودجه 97 همچنین عنوان کرد:‌براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، واگذاری 50 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در سال 97 اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی تلفیق بودجه 97 به برگزاری جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه 97 هم اشاره‌ای داشت و خاطرنشان کرد: جلسه امروز منحصراً در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها بحث و تبادل‌نظر شد که به غیر از روال معمول جلسات کمیسیون تلفیق، یک کمیته ویژه به صورت تخصصی به موضوع بررسی تبصره‌ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها پرداخت که براساس آن، نقطه‌نظرات دستگاه‌های اجرایی و پیشنهادات دولت، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات را مورد بررسی قرار داد که نهایتاً پس از برگزاری جلسات مختلف این کارگروه، جمع‌بندی‌ها را به کمیسیون ارائه داد، لذا در این جلسه فقط در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها بحث شد.

وی به پیشنهاد دولت در خصوص هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 97 اشاره کرد و گفت:‌ در این رابطه دولت پیشنهاد داده بود که 37 هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه داشته باشد که 23 هزار میلیارد آن به صورت نقدی و غیرنقدی به خانوارها داده ممی‌شود که با توجه به کاهش مبلغ 23 هزار میلیارد تومان دولت قصد دارد یارانه 33 میلیون نفر را حذف کند. این نمایندگان در حال بررسی هستند و سؤالات و ابهامات مختلفی دارند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر 76 میلیون نفر یارانه‌بگیر داریم، لحظه حذف این 33 میلیون نفر هنوز در هاله‌ای از بهام قرار دارد که سوال نمایندگان این است که از چه طریق و چگونه قرار است یارانه 33 میلیون نفر حذف شود و بر چه مبنایی این افراد شناسایی خواهند شد، لذا در این رابطه نمایندگان نقطه‌نظرات خودر ا عنوان کردند و دولت نیز در حال بررسی این تبصره بوده و در حال تصمیم‌گیری است.

سخنگوی تلفیق بودجه 97 ادامه داد: کمیته تخصصی بررسی موضوع هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 97 درنهایت به جمع‌بندی در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها رسیده و آمار، ارقام، مستندات و عملکرد سال گذشته در این خصوص را به کمیسیون ارائه داد و نتیجه مذاکرات و مستندات و نقطه‌نظرات جلسات برگزارشده خود را به کمیسیون اعلام کرد.

وی به یکی از مسائل مطرح شده کمیته در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: براساس نظر کمیته در هدفمندی یارانه ها از آنجایی که هزینه‌ای خواهد بود، موضوع واقع‌بینی در کسب درآمد بسیار مهم است. با توجه به اینکه در طی این سال‌ها 270 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده است، باید گفت این عدد بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز با توجه به گردش پولی، بیش از 40 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: تا آبان‌ماه سال جاری، مبلغ 76 میلیون و 317 هزار و 593 نفر یارانه‌بگیر داشتیم، در حالی که این تعداد در اسفندماه 95، 75 میلیون و 416 هزار و 504 نفر بوده است که این نشان می‌دهد طی این هشت ماه افراد یارانه‌بگیر اضافه شده‌اند، حال سؤال این است که این افراد چگونه به لیست یارانه‌بگیرها اضافه شده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد که براساس آمار ارائه شده از سوی دولت، تعداد متولدین اسفند تاکنون حدود 980 هزار نفر بودند، همچنین تعدادی از افرادی که اعتراض آنها در رابطه با حذف یارانه‌شان مورد قبول واقع شده بود 112 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به پرداخت 27 هزار میلیارد تومانی دولت اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به 33.5 هزار میلیارد تومان تا آخر سال جاری افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال هم براساس ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه برای پرداخت حقوق مددجویان افزایش قیمت داریم که باید از طریق پرداخت یارانه صورت گیرد،‌ بر این اساس 690 هزار تومان برای خانواده های پنج نفری تحت پوشش باید پرداخت یارانه انجام شود که این اطمینان‌بخشی برای نمایندگان بسیار مهم است. در هر صورت ما همواره به دنبال این هستیم که چطور می‌توانیم در چنین وضعیتی بهترین تصمیم را در خصوص تبصره‌های لایحه بودجه 96 هم به نفع مردم داشته باشیم.

وی در بخش پایانی نشست خبری خود اعلام کرد: در نشست بعدازظهر کمیسیون تلفیق قرار است در مورد هدفمندی‌یارانه ها تصمیم‌گیری شود، همچنین نشست فردا بعدازظهر کمیسیون تلفیق نیز با دستور کار تعیین شده برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید