ضرب‌الاجل به شهرداری‌ها برای استانداردسازی وسایل بازی پارک‌های تهران

    کد خبر :19313

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد وسایل بازی در پارک‌ها، به شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه تهران و شهرهای استان تهران، نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌ها و زمین‌های بازی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، مسلم بیات در این خصوص بیان کرد: شهرداری‌ها تا پنجم خردادماه سال‌جاری فرصت دارند تا با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی” استانداردسازی تجهیزات تفریحی”، نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی پارک ها در تهران اقدام کنند.

وی با اشاره بر اینکه ضرب‌الاجل مذکور طی نامه‌ای در همین ماه به شهرداری‌ها اعلام‌شده‌است، ادامه داد: در سال گذشته نیز طی دو نامه از شهرداری‌ها خواسته ‌شده‌بود نسبت به این مهم اقدام کنند، اما متاسفانه جز اندکی از مناطق آن هم بطور ناقص، شهردای‌های دیگر مناطق اقدامی در این خصوص نکردند.

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان این که در صورت عدم اقدام مقتضی از سوی شهرداری‌ها، مطابق قانون و مقررات استاندارد برخورد قانونی با آن‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد:: مسئولیت هر گونه حادثه، متوجه خود شهرداری‌هاست. لذا انتظار می‌رود، با توجه به اهمیت تامین ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از این وسایل، در اسرع وقت شهرداری‌ها در این زمینه اقدام جدی کنند.

بیات ادامه داد: از آن‌جا که مسئولیت ثبت نام در سامانه و اقدام برای استانداردسازی تجهیزات با خود شهرداری‌های مناطق است و با توجه به عدم اقدام مناسب از سوی آن‌ها، آمار دقیقی از تعداد این زمین‌های بازی نمی‌توان ارایه داد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید