وزیر خارجه پاکستان: آمریکا «یک دوست خائن» است!

    کد خبر :193019

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به اتهامات مطروحه از سوی «دونالد ترامپ» و تعلیق کمکهای امنیتی واشنگتن به اسلام آباد اظهار داشت که رفتار و سلوک آمریکا همانند «یک دوست خیانتکار» است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از آنکه واشنگتن کمکهای امنیتی خود به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مقامات اسلام آباد را به دروغ و نیرنگ متهم ساخت، «خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت که رفتار و سلوک واشنگتن در قبال این کشور آسیای غربی همانند «دوستی است که همواره خیانت می کند».

این در حالی است که «عمران خان» رهبر مخالفان دولت کنونی پاکستان نیز اظهار داشت: «زمان آن فرارسیده است که پاکستان از [اتحاد با] آمریکا خارج شود و حضور دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکا را در این منطقه استراتژیک و حساس کاهش دهد».

گفتنی است که واشنگتن با متهم کردن مقامات پاکستان به «بازی دوگانه»، ادعا می کند که اسلام آباد به «طالبان افغانستان» و شبه نظامیان وابسته به «شبکه حقانی» برای ایجاد آشوب و اغتشاش در افغانستان کمک می کند.

اسلام آباد با رد این ادعاها، آمریکا را متهم می کند که حرمت دهها هزار تلفات و قربانیان این کشور در نبرد علیه تروریسم را رعایت نمی کند.

آصف روز پنج شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیون محلی اسلام آباد اظهار داشت: «رفتار آمریکا نه رفتار یک متحد و نه رفتار یک دوست است. آن [آمریکا] دوستی است که همواره خیانت می کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید