فرمان جدید «سلمان بن عبدالعزیز» از بیم خشم عمومی مردم

    کد خبر :193016

بعد از اعتراضات اخیر شهروندان سعودی به افزایش قیمت سوخت و نرخ مالیات، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستوراتی داده است تا از خشم مردم در زمینه افزایش قیمتها کاسته شود.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در فرمانی جدید که در اولین ساعات روز شنبه اعلام شد دستور داده تا تغییراتی در روند پرداخت حقوق کارکنان دولت و نیروهای نظامی این کشور ایجاد شود تا از بار وارد شده به شهروندان در پی افزایش قیمت سوخت و درصد مالیات در این کشور کاسته شود.

در حالی که شهروندان سعودی در طول یک سال گذشته بارها در فضای مجازی اعلام کرده بودند که حقوق دریافتی کارمندان برای ادامه زندگی کافی نیست عربستان هفته گذشته برخی تغییرات اقتصادی ایجاد کرد که به افزایش قیمت سوخت و افزایش مالیات پرداختی توسط شهروندان منجر شد.

با بالا گرفتن اعتراضات در چند روز گذشته که در فضای مجازی عنوان شده بود سلمان بن عبدالعزیز دستور داده است پاداش سالانه همه کارکنان دولت و نهادهای نظامی برای سال مالی جاری پرداخت شود. علاوه بر آن به هر کدام از کارکنان دولت عربستان مبلغ ۱۰۰۰ ریال سعودی (۲۶۶ دلار) به عنوان ما به التفاوت گرانی، ماهیانه تا یک سال پرداخت شود.

بر اساس دستورات جدید سلمان بن عبدالعزیز ما به التفاوت گرانی بازنشستگان و مستمری بگیران نیز ۵۰۰ ریال سعودی (۱۳۳ دلار) تعیین شده است اما نظامیانی که در عملیات های نظامی عربستان علیه یمن مشارکت دارند پاداشی ۵۰۰۰ ریالی دریافت خواهند کرد که معادل ۱۳۳۳ دلار است.

افزایش۱۰ درصدی پاداش متعلق به دانش آموزان و دانشجویان به مدت یک سال و پرداخت مالیات ارزش افزوده به وسیله دولت به جای شهروندانی که از خدمات بهداشتی یا آموزشی خاص استفاده می کنند، می باشد. پادشاه عربستان همچنین دستور داده تا حقوق همه کارکنان دولت در تاریخ بیست و هفتم هر ماه پرداخت شود.

این دستورها گرچه با استقبال گروهی از شهروندان سعودی مواجه شده اما برخی نیز معتقدند که این اقدام نه تنها به وضعیت معیشتی آنها کمکی نخواهد کرد بلکه بعد از یک دوره وضعیت بدتری را هم ایجاد خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید