العبادی: عراق پتانسیل پیوستن به ۲۰ کشور برتر جهان را دارد/ تقدیر رهبران عراق از دلاوری‌های ارتش

    کد خبر :192827

نخست وزیر عراق در جشنی به مناسبت نود و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد، عراق می‌تواند به یکی از ۲۰ کشور پیشرفته جهان تبدیل شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جشنی که به مناسبت نود و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار شد، گفت: ما نباید به برخی صداهای ناهماهنگ که می‌خواهند ما را به عقب بازگردانند، توجه کنیم.

العبادی تاکید کرد: همه عراقی‌ها در برابر قانون اساسی کشور برابر هستند.

نخست وزیر عراق در این مراسم ضمن تقدیر از ارتش این کشور گفت: ارتش قدرت را به کشور بازگرداند و ضمن دفاع از اراضی آن در دشوارترین مرحله‌ای که کشور در آن قرار داشت، فداکاری‌های بسیاری کرد.

العبادی گفت: این ارتش به حق، دژی مستحکم برای دستاوردهای ملی و حفظ هیبت کشور و تمامیت ارضی آن بود.

وی افزود: همزمان با این سالگرد، پیروزی‌های بزرگی بر گروه‌ تروریستی داعش محقق شده و کشور به لطف خون نیروهای ارتش و دیگر تشکل‌ها از امنیت و ثبات برخوردار است. ما امروز از این فرصت استفاده می‌کنیم تا تاکید کنیم که به تلاش‌های خود برای ایجاد ارتشی ملی و قدرتمند که از کشور و شهروندان آن دفاع کند و حافظ حاکمیت و تمامیت ارضی آن باشد، ادامه می‌دهیم؛ ارتشی شعارش این است:”امنیت و آزادی متعلق به تمامی عراق و نه فقط یک حزب یا گروه مشخصی است”.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: ارتش قهرمان ما ثابت کرد که فراتر از تمامی گرایش‌ها و عناوین بوده و برای نجات شهروندان عراقی وارد جنگی سخت شد و توانست خاک کشور را از وجود تروریست‌ها پاک کند. این ارتش بهترین مدافع و تکیه‌گاه عراقی‌هاست.

العبادی در پایان از نیروهای ارتش عراق در تمامی تشکل‌ها و گروه‌های آن بابت خدماتی که به مردم و کشور عراق ارائه کردند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: عراق می‌تواند به یکی از ۲۰ کشور پیشرفته جهان تبدیل شود.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز در این مراسم تاکید کرد: دولت به دنبال جبران خسارات ناشی از نبرد با داعش و بازسازی مناطق آزاد شده در موصل و فراهم کردن شرایط بازگشت ساکنان موصل است.

جبوری افزود: ارائه خدمات اساسی در استان موصل نیازمند تلاش بسیاری است؛ چراکه زیرساخت‌های این شهر در جریان عملیات مبارزه با داعش خسارات گسترده‌ای دیده‌اند.

رئیس پارلمان عراق ضمن تبریک سالگرد تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد: ارتش عراق درمان قطعی آفت و سرطان داعش است. وی اظهار داشت ارتش به حق دژ مستحکم کشور و مدافع مردم عراق بود.

جبوری در ادامه با تقدیر از شجاعت و فداکاری‌های نیروهای دلاور ارتش عراق در راه آزادی وطن و نجات عراقی‌ها از تروریسم جهانی گفت: ارتش عراق همچون چراغی در حال حاضر و آینده روشن باقی خواهد ماند و تمام جهان شاهد فداکاری‌های جاودان و شجاعت نیروهای عراقی بودند.

فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نیز در این مراسم ضمن تقدیر از قهرمانی‌ها و دلاوری‌های نیروهای عراقی گفت: آنها پشتیبان اصلی نیروهای ما در دفاع از کشور بودند. پیروزی‌های متعدد ارتش اعتماد دوباره مردم و جهان را در پی داشت.

معصوم بار دیگر بر لزوم تقویت ارتش به ویژه برای مرحله دشوار فعلی جهت برقراری ثبات در کشور تاکید کرد و خواستار ادامه تلاش‌ها در این زمینه برای ایجاد ارتشی قدرتمند با هدف خدمت به مردم و حمایت از حاکمیت ملی شد. ارتشی ملی و حرفه‌ای که متعلق به تمام عراق است و گرایش‌های کوچک در آن جایگاهی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید