آیت‌الله خاتمی: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو بر می‌خیزد، صدای ملت نیست

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۵۶
    کد خبر :192629

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که حوادث اخیر جلوه ای از عقده گشایی های آمریکاست، گفت: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمی خیزد این صدای ملت نیست بلکه صدای بیگانه است.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: حوادثی که این چند روز بر کشور گذشت حوادثی است که بحمدالله شما مردم بصیر خود تحلیلگر هستید و عمق فتنه ها را می شناسید و لیکن هشت نکته در رابطه با این فتنه روزهای اخیر نوشته ام.
وی افزود: دلم می خواهد هم شما عنایت کنید و صدا و سیما هم به این نکات بپردازد؛ بصریت افزایی وظایف خطیب جمعه است و روی این هشت مطلب ساعت ها فکر و مشورت ها کرده ام و گاهی روی کلمه کلمه اش فکر کرده ام که خدمت شما عرض کنم. اینجا عاصمه (مرکز) جهان اسلام است و باید با حساب حرف زد.
خاتمی گفت: آنچه این روزها بر کشور ما می گذرد جلوه ای از عقده گشائی های آمریکاست. در عرصه بین المللی، دنیای استکبار دم به دم شکست خورده است، داعش دست پرورده خودشان بود گفته بودند که موصل بخواهد آزاد شود 10 تا 30 سال طول می کشد به کمک ایران هشت ماهه تمام شد.
وی ادامه داد: می خواستند اسرائیل جدید در منطقه درست کنند، این را همه فهمیدند، آن قدرتی که ناکامشان گذاشت ایران بود. پول ها خرج کردند تا عراق تحت سلطه آنها باشد. آنچه الان دارد انجام می شود جلوه ای از عقده گشائی هاست، قصه این است پول را عربستان داد، طرحی را آمریکا داشت، قرار بود از اتاق آمریکا در هرات و اربیل کم کم سلاح به ایران بیاید و در بهمن کار را تمام کنند. نقشه این بود.
وی گفت: یکی از تفاله های طاغوت گفته بود 22 بهمن ما ایرانیم. من به تفاله و تخاله ها می گویم تا ابد جایتان ایران نیست. بیایید در اولین قدم، قلم و قدم پایتان را می شکنند بعد هم چوبه های دار را آماده می کنند.
خاتمی افزود: شروع اغتشاش ها از اعتراضات بود، اعتراضاتی که اصلش به حق بود، مالباخته ها بودند می گفتند این موسسات اعتباری یا مجوز داشته یا نداشته که اگر داشته شما ضامن هستید و باید پولهایشان را بدهید که گفتند 98درصد را داده ایم و اگر مجوز نداشته چرا 3 تا 5سال پیش، روی شما این ها کار کردند کرکره شان را پایین نکشیدید؟
وی گفت: مردم می گویند مرگ بر گرانی ما هم می گوییم مرگ بر گرانی. چه کسی است که از گرانی خوشش بیاید؟ گارکر می گوید چند ماه است که حقوق نگرفته ایم تا این جای قصه کسی نگفته است ناحق است منتها قانونی.
خاتمی ادامه داد: بر اساس اصل 27 قانون اساسی این که حرف مردم باید شنیده شود این است نباید در این شلوغی ها حق گم شود. به صراحت می گویم روحانیت همراه با محرومان، کارگران و کسانی است که مشکل معیشت دارند مراجع هم دیدید آیت الله العظمی نوری به صراحت فرمود حق مردم را بدهند، آغاز کار، از اینجا شروع شد.
وی گفت: خواهش می کنم دیگر اینجا بازی جناحی در نیاورند مردم آزادی می خواهند و صدایشان شنیده شود، آزادی نیست صدای مردم شنیده نمی شود. بله. صدایی که به نیابت از ترامپ، نتانیاهو برمی خیزد این صدای ملت نیست صدای بیگانه است ملت این صدا را خفه می کند. صدایی که با شعار ‘نه غزه نه لبنان’ سر داده می شود و به نیابت از نتانیاهو می گوید این بیگانه است صدای او شنیدنی نیست این صدا باید خفه شود.
وی با بیان این که ضد انقلاب سوار بر این موج شد گفت: آموزش دیده های ضد انقلاب سوار بر این موج شدند و معترضان خط خود را جدا کردند؛ کسانی که مشکل داشتند و مالباخته بودند به نماز جمعه می آیند و در راهپیمایی 9دی شرکت کردند از این به بعد ضد انقلاب سوار بر موج شد.
خاتمی به سه نکته در این زمینه اشاره کرد و توضیح داد: نکته اول این که با نهایت عجز با آن همه بسیج رسانه ای، بسیار کم توانستند و می توانم بگویم یک دو هزارم و یا یک سه هزارم، و این نشان بدبختی ترامپ و رئیس جمهور فرانسه است که با معدود اراذل و اوباش ذوق زده شدند.
وی افزود: تحقیقا برخی از این ها آموزش دیده های خارج بودند، توسط ضد انقلاب آمدند تا کشته به جای بگذارند و فتنه بیافرینند. رذالت کردند مثل فتنه گران دیگر برخی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و پاسدار را کشتند و درهر نقطه ای که نشان دین دارد اعم از دفتر و خانه برخی از ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای حل اختلاف غارتگری کردند؛ اینجا نه کار معترضان که کار ضد انقلاب بود.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: در طول حدود دو دهه انقلاب، 78، 88 تا 96، سه فتنه داشتیم. فتنه اول فتنه کوی دانشگاه، فتنه دوم سال 88 و فتنه سوم این فتنه چند روزه سال 96 بود. این ها سه تشابه و یک فرق داشتند.
وی توضیح داد: یکی از شباهت ها این است که در هر سه فتنه، آمریکا و رژیم صهیونیستی جلودار بود، گروهک های منفور ملت مثل سلطنت طلبان که یک پرونده سیاهی از غارتگری ، جنایت، شکنجه از مبارزه با دین و امثال اینها دارند این روزها مثل این که کمی امیدوارتر شده اند. شتر در خواب بیند پنبه دانه. آرزوی این که سلطنت طلبان عرضه اش را داشته باشند به جد می گویم آرزوی آمدن را به گور خواهند برد.
خاتمی اظهار داشت: در این فتنه ها، آمریکا، رژیم صهیونیستی و اخیرا عربستان انگار در حمایت از اغتشاش گران مسابقه گذاشته اند. ترامپ روانی صبح از خواب بیدار می شود اولین چیزی که می نویسد حمایت از اینهاست. این در هر سه فتنه محسوس بوده و است.
وی افزود: دومین شباهت این که به نام ملت، خیانت به ملت کردند. غارت کردند و به مقدسات، عزاداران سیدالشهدا و در همین حرکات هم به اسلام اهانت کردند.
خاتمی افزود: سومین نکته ای که وجه مشترک است اقلیت بودن اینهاست؛ اقلیتی بسیار ناچیز که با وقاحت، زبان خودشان را زبان ملت جا می زنند.
وی گفت: اما فتنه اخیر، یک فرق با دو فتنه دیگر دارد و آن این که در این فتنه خیلی زود خودشان را رو کردند و به سرعت چهره ضد اسلامی و ضد ایرانی خودشان را نشان دادند، آمدند به پرچم ایران که نماد عزت، قدرت و عظمت یک ملت و مزین به الله و الله اکبر است با کمال وقاحت اهانت کردند؛ نیروی انتظامی بشارت داد و این جنایتکار را دستگیر کردند و مستحق اشد مجازات است؛ با این حرکت، خودشان را رو کردند و بحمدالله عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و همه اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و حتی آنها که چندان علاقه ای به دین نداشتند این جنایت را محکوم کردند.
خاتمی گفت: همه دیدید فضای مجازی بود که آتش بیار معرکه بود. فضای مجازی بود که دم به دم می گفت کجا شلوغ است و چه شعاری می دهند.
به گزارش ایرنا، وی به سه نکته دیگر در این ارتباط اشاره کرد و توضیح داد: وقتی فضای مجازی بسته و محدود شد، فتنه فروکش کرد این که مقام معظم رهبری می فرمایند امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است مفهومش این است که این توپخانه را از کار بیاندازید.
خاتمی گفت: آیت اله العظمی مکارم این هفته فرموده اند به جای لجنزار متعفنی که به نام تلگرام و غیره است فضای مجازی سالم در دست جامعه قرار گیرد و امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید. نگویید موقتا قطع کردیم، این شیاطین برگردند دوباره همان آش است و همان کاسه. این ها حقایق و واقعیتی است که دیدید.
وی ادامه داد: معتقدیم فضای مجازی که یک ظرفیت است می تواند فرصت و بحران باشد و دیدید که در کشور ما بحران شد. حرف ما این است فضای مجازی داشته باشید اما سرور آن در داخل باشد و خودتان مدیریت کنید. چین و روسیه فضای مجازی آوردند اما مدیریتش را خودشان به دست گرفتند. چرا اینترنت ملی و اینترانتی که مدت هاست آقا می گویند بیاورید چرا نمی آورند؟ دقیق خبر دارم تمام امکانات آن فراهم است ننویسند و نگویند با فضای مجازی مخالفیم. نه ما با فضای مجازی که کلید آن دست نظام است موافقیم. ملت با فضای مجازی که کلیدش دست آمریکا باشد موافق نیست.
وی خطبه 27 امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغ را خطاب به مسوولان دانست و گفت: اگر اجازه دادید دشمن به خانه تان آمد ذلیل می شوید. مسوولان محترم، آقا می گویند فضای مجازی قتلگاه دین و اخلاق جوانان شده است شما را به خدا به داد برسید. دیدید فتنه را این ها آفریدند.
خاتمی افزود: از وزیر محترم و جوان ارتباطات تشکر می کنم که در این عرصه مدیریت کرد. خصوصا یکی از کانال های ضد انقلاب که خیلی بنزین و نفت در این اغتشاش های می ریخت تعطیل کرد. همینجا می گویم اگر آقایان بار دیگر این فضا را باز کنند و اغتشاش پیش بیاید پیش خدا و مردم جوابی نخواهند داشت.
وی با تشکر از نیروهای مسلح اظهار داشت: فرمانده محترم ارتش هم پیام داد اگر دستور داده می شد ما هم وارد می شدیم اما نیازی نبود. نیروی انتظامی افتخار آفرید و در همه شهرها با حفظ صلابت و اقتدار و رافت به صحنه آمد. سربازان گمنام و وزارت اطلاعات حتی شهید دادند، سپاه هم شهید داد؛ به این بازوهای توانمند ملت افتخار می کنیم.
خاتمی افزود: حضور حماسی شما مردم هم این بار کارساز بود. همه شهرها به پا خاستند یک تظاهرات خودش جوش و همان بصیرتی که آقا می گوید همین است که دشمن را بشناسیم وقتی شناختیم به موقع به صحنه بیاییم.
وی اضافه کرد: از دستگاه قضائی انتظار داریم با فریب خورده ها با رافت و رحمت و برادری برخورد کنند؛ اینها گول خورده اند اما آنهایی که معاندانه وارد شدند و بر موضعشان هم هستند، آمریکائی هستند، به آمریکائی ها رحم نکنید.
خاتمی تصریح کرد: معنای رحم نکنید این است که مجازات عبرت آموز باشد؛ همان مجازاتی که امام علی(ع) در خطبه 10 نهج البلاغه می گوید، گردابی برای آن ها درست کنم که آنهایی که درونش رفته اند در نیایند و کسانی که بخواهند نزدیک شوند جرات نکنند. این انقلاب، انقلاب خدائی و این نظام، نظام الهی است؛ شجره طیبه است و حمایت و عنایت خدا با این انقلاب است. فهرست خنثی شدن توطئه های دشمن را آدم بگوید یک ساعت طول می کشد، خدا خیلی به این انقلاب لطف کرده و لطف خواهد کرد.
وی گفت: چراغ راه در مقابل فتنه ها، ولایت است. مائیم و ولایت؛ از او به یک اشاره از ما به سر دویدن. ما با ولایت الفتی دیرینه داریم عشق امام و رهبری در سینه داریم. دست خدا هر روز آری بر سر ماست روح خدا فرزند زهرا رهبر ماست. این انقلاب از برکت پیر خمین است، در امتداد نهضت پاک حسین (ع) است شور شهادت تا همیشه بر سر ماست این جان ناقابل فدای رهبر ماست.
خاتمی افزود: امروز این طلبه ناچیز به برکت شور و حماسه شما حماسه ای پیدا کرد اما این جمله و شعاری که می گویم قطعنامه این نماز جمعه است ‘ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند’.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید