TSMC پردازنده‌های ۷ نانومتری آیفون‌های ۲۰۱۸ را تأمین می‌کند

  • آرشیو
  • جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۳۴
    کد خبر :192562

شرکت تایوانی TSMC با کنار زدن کوالکام و سامسونگ عهده‌دار تولید تراشه‌های ۷ نانومتری A12 آیفون شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شرکت تایوانی TSMC که از شرکای اپل در تولید تراشه‌های این شرکت است، قصد دارد در سال ۲۰۱۸ رقابت برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتری را با اختلاف نسبت به سامسونگ پیروز شود. TSMC اکنون از بیش از ۴۰ شرکت برای ساخت تراشه‌هایی با کاربردهای موبایل، پردازش سریع و هوش مصنوعی سفارش دریافت کرده است.

هم اپل و هم کوالکام در بین فهرست مشتریان اصلی این شرکت دیده می‌شوند. TSMC قرار است تراشه‌های A12 نسل جدید آیفون را با فناوری ۷ نانومتری تولید کند.

شرکت تایوانی برای ایجاد فاصله با رقیب خود یعنی سامسونگ، فناوری فوق فرابنفش (EUV) را در روند تولید ۷ نانومتری خود به کار برده و پردازش‌های ۵ و ۳ نانومتری را نیز پایه‌گذاری کرده است.

این شرکت قرار است در سال ۲۰۱۸ کارخانه‌ی تولید تراشه‌های ۵ نانومتری خود را در پارک علم و فناوری جنوبی تایوان راه‌اندازی کند. شرکت تایوانی ۲۰ میلیارد دلار هم در ساخت کارخانه‌ی تولید تراشه‌ با فناوری ۳ نانومتری سرمایه‌گذاری کرده است. به گفته‌ی منابع آگاه، کار ساخت این کارخانه در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC نسخه‌های پیشرفته‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری این شرکت خواهند بود که کاربردهای مشابهی در حوزه‌ی موبایل، پردازش سریع، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خواهند داشت. زمان راه‌اندازی آزمایشی کارخانه‌ی ۵ نانومتری نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ تعیین شده است.

از سوی دیگر، سامسونگ به‌شدت در حال مذاکره با مقامات شهر هواسونگ برای ساخت خطوط تولید ۷ نانومتری خود در سال ۲۰۱۸ است. همچنین مذاکراتی با مشتریان آمریکایی و چینی برای فروش این تراشه‌ها داشته است.

در حال حاضر سهم TSMC در حوزه‌ی تولید تراشه، ۶۰ درصد از بازار و سهم سامسونگ تنها ۱۰ درصد است. شرکت کره‌ای امیدوار است در ۵ سال آینده این سهم را به ۲۵ درصد افزایش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید