معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت:

حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های درمانی کشور فرسوده هستند

    کد خبر :192491

معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد از ساختمان‌های درمانی کشور فرسوده هستند، گفت: بیمارستان‌ها فضایی هستند که همواره باید از نظر سازه‌ای، فضاهای فیزیکی درمانی و تاسیساتی و تجهیزات مورد بازسازی قرار گیرند

به گزارش ایسنا دکتر نفیسه راد جهانبانی در یک برنامه رادیویی افزود: در دولت گذشته در راستای برنامه بازسازی بیمارستان‌ها حدود ۲۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور توسعه یافتند.

معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر ۴۹ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور فرسوده هستند،اظهارکرد: امروزه ۷۰۰ بیمارستان دولتی در کشور تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به خدمات‌رسانی هستند. از این میزان حدود ۳۵۰ بیمارستان فرسوده هستند.

وی افزود: بسیاری از بیمارستان‌های فرسوده کشور بیش از ۵۰ سال عمر دارند و بر همین اساس طبق آیین‌نامه‌های استاندارد ساخته نشده‌اند و با آیین نامه‌های امروزی مطابقت ندارند.

رادجهانبانی با بیان این که قدیمی‌ترین بیمارستان ایران حدود ۹۰ سال سن بنا دارد، تصریح کرد: متوسط عمر کاربری بیمارستان‌ها در کشور ایران ۵۰ سال است، در حالی که این میزان در کشورهای توسعه یافته بیش از ۲۰۰ سال تخمین زده شده است.

وی تاکید کرد: نیاز به بیمارستان در کشور استفاده از بیمارستان‌های فرسوده را به امری اجتناب ناپذیر مبدل کرده است.

معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت در خصوص هزینه‌های بازسازی بیمارستان‌های فرسوده کشور اظهارکرد: هزینه بازسازی یک بیمارستان امروزه از هزینه ساخت بیمارستان کمتر نیست چرا که بسیاری از بیمارستان‌های فرسوده اسکلت مناسبی را برای بازسازی در اختیار ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید