تلاش می‌کنیم تا عصر امروز نتیجه نهایی انتخابات را اعلام کنیم

    کد خبر :19218

احمدی گفت: تلاش می‌کنیم حداکثر تا بعد از ظهر امروز و یا حتی زودتر نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را اعلام کنیم.

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز درباره اعلام نتایج اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: مردم برای تعیین حق سرنوشت خودشان با آگاهی بالا، تمام برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و همچنین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و 4 حوزه انتخابیه میان‌دوره‌ای مجلس را دنبال کردند و با حضور بی‌نظیر در بیست‌ و نهم اردیبهشت 1396، حماسه بزرگی را خلق کردند؛ مردم در کنار هم و در تضارب آراء و افکار در فضای امن، آرام و پرشور بالغ بر 40 میلیون نفر در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شدند.

وی با بیان اینکه آمار نهایی را انشاءالله همین امروز به ملت بزرگ ایران و بعد از تأیید هیئت اجرایی مرکزی تقدیم خواهیم کرد، افزود: وظیفه خودم می‌دانم از نصایح و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که همیشه چراغ راه این ملت بوده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

رئیس ستاد انتخابات کشور  اضافه کرد: از مراجع عظام، احزاب، گروه‌ها، نامزدها، ستادهای نامزدها، طرفداران، اصحاب رسانه، صداوسیما‌، هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت، چه در شورای نگهبان و چه در مجلس شورای اسلامی و مجموعه عواملی که در پای صندوق‌های رأی حاضر بودند و نیروهای عزیزی که در امنیت ایام برگزاری انتخابات ما را همراهی کردند، سپاه پاسداران، قوه‌ قضائیه، نیروی انتظامی و همه دستگاه‌ها از جمله ثبت‌ احوال و مخابرات تشکر می‌کنم.

احمدی ادامه داد: نتایجی که بنده خدمت شما عرض می‌کنم براساس تطبیق آماری است که از شعب به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ارسال شد و برای جلوگیری از اشتباه، علی‌القاعده باید آن را با گزارش‌هایی که ناظران محترم شورای نگهبان داشته‌اند، تطبیق می‌دادیم و تا این لحظه که بنده در خدمت شما هستم از مجموع 25966729 آراء مأخوذه، 25182310 آراء صحیح قرائت شده که به ترتیب آقای حسن روحانی با 14619848 رأی به عنوان نفر اول، آقای ابراهیم رئیسی با 10125855 رأی، سیدمصطفی میرسلیم با 297276 رأی و سیدمصطفی هاشمی‌طباء با 139331 رأی حائز آرایی شدند که وارد صندوق‌ها شده است.

وی با بیان اینکه از نظر ما آراء تا سقف 40 میلیون شمارش شده، خاطرنشان کرد: انشاءالله نتیجه نهایی را پس از تأیید هیئت اجرایی به استحضار ملت بزرگ ایران خواهیم رساند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن تقدیر از مردم به جهت صبر و تحمل حضور در صف‌های طویل رأی در مقابل صندوق‌ها، اظهار داشت: دلیل اصلی این ازدحام دو اتفاق بزرگ بود که همگان شاهد بودیم و حتی بعضی از عزیزان ما ساعت‌ها از شب گذشته پشت درهای شعب قرار داشتند، اما متن قانون این را می‌گوید که انتخابات در روز جمعه برگزار می‌شود و ساعت 24 و یک دقیقه روز  شنبه است و مایل نبودیم تخلفی صورت گیرد که می‌بایست مر قانون رعایت می‌شد؛ از اینکه نتوانستیم آرای عزیزان را در پشت درها، اخذ کنیم، عذرخواهی می‌کنم.

احمدی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم حداکثر تا بعدازظهر امروز و یا حتی زودتر نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را اعلام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید