مدیریت فرسوده پوست خربزه زیر پای مردم می‌گذارد

    کد خبر :192178

ییس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «باید رسانه‌ها فضا را برای مسئولین چنان سخت بگیرند تا نتوانند از زیر بار جوابگویی فرار کنند و اگر بخواهد چنین کاری را انجام دهد، استعفا دهند» گفت: رسانه‌ها باید جلوی عوام‌فریبی را بگیرند و به گونه‌ای حرکت کنند که قطار انقلاب و ایران عزیز، روی یک ریل پیشرفت قرار گیرد.

محمدمهدی زاهدی در دیدار با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: مباحث بین‌الملل در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و توسعه علم و فناوری مخصوصا در حوزه آی تی(IT) و آی سی تی(ICT)می‌طلبد که ما زیست بوم جدید رسانه‌ای تعریف کنیم.

وی از غفلت برای ایجاد یک زیست بوم رسانه‌ای گلایه کرد و ادامه داد: دیگر زمان ارتباطات لحظه‌ای شده است، به‌گونه‌ای که در هر گوشه‌ای از دنیا می‌توان به صورت زنده با سایر نقاط ارتباط برقرار کرد.

وی بیان کرد: باید فضای جدید رسانه‌ای ایجاد شود ؛ این فضای جدید برندسازی و لگوی جدیدی می‌خواهد؛ لذا باید مهره‌ها، شاخص‌ها، ایده‌ها، نوآوری‌ها، خبرها و … در یک پازل چیده شده باشد تا بتواند با اطلاع‌رسانی که می‌کند جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تکذیب افزایش حقوق نمایندگان عنوان کرد: این خبر یک فکر را در میان جامعه القا کرد و باعث جبهه گیری مردم علیه نظام و مردم شد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس به لزوم مدیریت فضای مجازی تاکید کرد و افزود: وقتی مسئولین می‌دانند که دشمن از طریق فضای مجازی سواستفاده می‌کنند، نباید ژست روشنفکری گرفته و واکنشی نشان ندهند.

وی در عین حال بر نقش صدا و سیما در اطلاع‌رسانی صحیح تاکید و با با بیان این‌که «دشمن از جبهه رسانه‌ای خودمان برعلیه خودمان استفاده کرد»، تصریح کرد: پس از گذشت 40 سال یکی از مسئولیت‌هایی که رسانه انقلاب دارد مخصوصا اکنون که باید به پختگی دست یافته باشد، باید نقادی و تحلیل اتفاقات در جامعه را شفاف و بدون ملاحظه انجام دهد.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به این که به روحانی رای نداده است، در عین حال عنوان کرد: ما به رای مردم احترام می‌گذاریم و برای دمکراسی ارزش قایل هستیم؛ لذا راضی نیستیم دولتمان ضعیف شود، باید دولت را حمایت و هدایت کرد.

زاهدی از لزوم مطالبه‌گری رسانه سخن به میان آورد و بیان کرد: برخی از افراد وعده‌هایی می‌دهند اما به آن جامع عمل نمی‌پوشند که باید رسانه‌ها در این زمینه مطالبه‌گری کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ژنرال‌های بازنشسته، بدون ابتکار و بدون ارتباط با مردم باید کنار گذاشته شوند، باید نسل جدید به میدان بیاید، زیرا مدیریت فرسوده پوست خربزه زیر پای مردم می‌گذارد.

وی ادامه داد: رسانه انقلابی باید مثل آینه بغل رانند در ماشین باشد، بنابراین رسانه انقلابی باید پیشتاز در درک واقعیت‌های جامعه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید