هشدار رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت درباره عوارض گل

کسی در تهران «گُل» نمی‌کارد / «گل» 5 برابر مخرب‌تر از «شیشه»

    کد خبر :192177

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نسبت به عوارض شدید مصرف مخدر «گل» هشدار داد و قدرت تخریب‌کنندگی این ماده را حداقل تا پنج برابر «شیشه» اعلام کرد.

سرهنگ محمد بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوع مصرف مخدر گل درمیان جوانان اظهاکرد: مخدر گل از جمله مخدرهای دارای قدرت تخریب بالاست و عوارض جبران ناپذیر زیادی دارد که از مخدر شیشه نیز بیشتر است.

وی با اشاره به شکل مصرف این ماده اظهارکرد: با توجه به اینکه این ماده مانند سیگار مصرف می‌شود، ممکن است برخی گمان کنند که عوارضش همچون سیگار است، درحالی که عوارض این مخدر حداقل پنج‌برابر مصرف مخدر شیشه است و تاثیرات جبران ناپذیر زیادی روی بدن و به خصوص مغز و سیستم عصبی می‌گذارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به نزدیکی فصل امتحانات دانشجویان و دانش آموزان تصریح کرد: خانواده‌ها در این ایام بیشتر مراقب فرزندانشان باشند، جوانان نیز فریب سودجویانی را که ممکن است با طرح وعده‌هایی همچون افزایش تمرکز و قدرت یادگیری اقدام به فروش این مواد می‌کنند نخورند، جالب است بدانید در میان بسیاری از فروشندگان این مواد که توسط پلیس دستگیر شده‌اند، تعداد قابل توجهی از آنان حاضر به مصرف این ماده نبوده‌اند چرا که از عوارض گل به خوبی با خبرند.

بخشنده با تاکید بر اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در این زمینه گفت:‌ پلیس نظارت گسترده‌ای بر شبکه‌ها و افراد توزیع‌کننده این مواد داشته و تاکنون با بسیاری از باندها و توزیع‌کنندگان اصلی برخورد کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا توزیع‌کنندگان گل این ماده را در تهران کشت می‌کنند، یا خیر؟ به ایسنا گفت: در شهر تهران کشت گل نداریم و اصلا زمینی نیست که مخدر گل در آن کشت شود، پلیس هم نسبت به این موضوع حساس است و با جدیت با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، اما در برخی از استان‌های همجوار و در مراتع این ماده کشت می‌شود و به تهران آورده می‌شود.

بخشنده با بیان اینکه بذر این مخدر از یکی از کشورهای اروپایی وارد می‌شود، تصریح کرد: ما از مدت‌ها قبل درخصوص این ماده هشدارهای لازم را داده‌ایم و افرادی نیز در فرودگاه‌ها حین انتقال بذر این مواد دستگیر شده‌اند، البته فصل کشت گل نیز مربوط به الان نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید