اعتراض شهروندان عربستانی به گرانی در این کشور

    کد خبر :192160

اعتراضات شهروندان سعودی به گرانی و افزایش مالیات‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.
فعالان سعودی به اعتراضات خود نسبت به افزایش قیمت سوخت و مالیات‌های مختلف که همزمان با آغاز سال جدید میلادی صورت گرفته، ادامه‌ می‌دهند.

این فعالان در شبکه‌ اجتماعی توییتر با راه اندازی هشتگی با عنوان ای پادشاه حقوق‌ها جوابگوی نیازها نیست، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور را مستقیما خطاب قرار دادند.

فعالان سعودی در نوشته‌های خود در توییتر ضمن گله مندی از وضعیت اقتصادی، درباره افزایش نرخ جرم و بد رفتاری‌ها در این کشور در پی بحران مالی که درصد زیادی از شهروندان این کشور با آن مواجه هستند هشدار دادند.

دولت عربستان یکم ژانویه جاری (11 دی) بهای سوخت را در این کشور از 82 الی 126 درصد افزایش داد.

این تصمیم دولت عربستان خشم شهروندان این کشور را برانگیخته است. شهروندان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که دولت اموال آن‌ها را غارت کرده و آن‌ها را به لبه پرتگاه هُل داده است.

فعالان عربستانی می‌گویند که آن‌ها آمار و ارقام‌هایی را که دولت این کشور برای توجیه نیاز به افزایش بهای بنزین منتشر کرده باور نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم اقتصاد عربستان با بحران شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند به‌ویژه اینکه نیمی از ذخایر ارزی خود را طی دو سال و نیم اخیر به‌سبب جنگ‌افروزی در یمن و مناطق دیگر از دست داده است که این مسئله به خطرات مالی و اقتصادی بزرگی اشاره می‌کند که بزرگترین کشور صادرکننده نفت در جهان را به‌سبب کاهش شدید قیمت نفت و افزایش سرسام‌آور ماجراجویی نظامی و جنگ علیه یمن تهدید می‌کند.

ذخایر ارزی عربستان از حدود 347 میلیارد دلار در دسامبر 2014 به حدود 165 میلیارد دلار کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید