ایران از واردات تایرهای کشاورزی بی‌نیاز شد

    کد خبر :192041

با خودکفا شدن در تولید تایرهای کشاورزی، کشور از واردات تایرهای بایاس کشاورزی بی‌نیاز شد.

مازیار روغنی، جانشین مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز از خودکفا شدن صنعت تایر در تولید تایرهای ویژه کشاورزی در ایران خبر داد و گفت: درحال‌حاضر تولیدات چهار کارخانه بارز، کیان‌تایر، ایران‌تایر و گلدستون ۸۴ درصد از نیاز بازار ماشین‌های کشاورزی در چرخ‌های پهن عقب را تأمین می‌کند و تنها ۱۰ درصد از سهم بازار در اختیار شرکت‌های ترکیه‌ای و ۶ درصد نیز در اختیار سایر برندهای خارجی است.

به گفته مسئول بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز، تایرهای تولید داخل، ۹۴ درصد از نیاز بازار ماشین‌های کشاورزی برای چرخ‌های جلو را تأمین می‌کنند. درحالی‌که کشور در زمینه تولید تایرهای کشاورزی بایاس کاملا خودکفاست و با وجود فعالیت چهار مجموعه تولیدی در این حوزه به هیچ عنوان نیازی به واردات احساس نمی‌شود.

روغنی همچنین سهم بارز از بازار تایرهای کشاورزی را نزدیک به ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: گروه صنعتی بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایرهای بایاس کشاورزی در کشور در نظر دارد با تغییر خطوط تولید تایرهای باری کامیونی بایاس به کشاورزی، سهم بیشتری از بازار صادراتی منطقه را نیز به‌ویژه در کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان و عراق به‌دست بگیرد.

به گزارش پدال نیوز،وی میزان صادارت گروه صنعتی بارز در زمینه تایرهای کشاورزی با تکنولوژی بایاس را سالانه ۶ میلیون دلار اعلام کرد قرار است با توسعه خطوط تولید و جابه‌جایی تایرهای بایاس باری با تایرهای کشاورزی، حجم صادرات بارز از محل تایرهای ویژه ماشین‌آلات کشاورزی به ۳۰ میلیون دلار تا پایان سال ۹۸ برسد.

روغنی اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک و با تولید تمام سایزهای موردنیاز، تمام ماشین‌آلات کشاورزی از محصولات ایرانی استفاده کنند و ارزی بابت خرید نمونه‌های وارداتی آن پرداخت نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید