از جمعیت میلیونی موش های آدم خوار تا مقایسه امنیت تهران و لندن

    کد خبر :191729

در هفته گذشته مهمترین اخبار حوادث به زلزله تهران و اغتشاشات اخیر اختصاص داشت.

در هفته گذشته، صفحات حوادث، بازار گرمی داشتند، دو زلزله در تهران از یکسو و شایعات و حواشی پیرامون آن ها از سوی دیگر و همچنین اغتشاشات در تهران و برخی شهرهای دیگر مهمترین اخبار حوادث را شامل می شدند. در ادامه به مرور مهمترین اخبار انتظامی و حوادث می پردازیم.

خط قرمزپلیس تعدی به امنیت، آرامش وجان مردم است

فرمانده نیروی انتظامی در پی وقایع اخیر در کشور گفت: خط قرمز پلیس، تعدی به امنیت، آرامش، جان و مال و ناموس مردم است.

سردار حسین اشتری به تمامی فرماندهان انتظامی استان‌ها و شهرستان ابلاغ کرد که ضمن حفظ هوشیاری و خویشتنداری، با اشرافیت کامل اطلاعاتی، با رصد و پایش آنی فضای مجازی و واقعی با مخلان امنیت و غارتگران اموال شخصی و عمومی مردم برخورد و صف آنان را از اغتشاش گران جدا کنند.

وی گفت: اکثر دستگیرشدگان دغدغه معیشتی نداشتند و لیدرها و عناصر اصلی تحویل مراجع قضائی شدند.

به گفته فرمانده ناجا، در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و ان‌شاءالله کما فی السابق شاهد روزگاران خوبتر در سایه امنیت کامل خواهیم بود.

سردار اشتری تاکید کرد: خط قرمز پلیس تعدی به امنیت، آرامش و جان و مال مردم و نیز اماکن حساس و حیاتی ملت و مقرهای نظامی و انتظامی و هتک حرمت به مقدسات است و در این خصوص با هیچکس تعارفی نداریم.

افزایش مصرف گل در بین دانش آموزان

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش مصرف ماده مخدر گل در بین دانش آموزان و کاهش سن اعتیاد به این ماده مخدر به ۱۵ سالگی خبر داد.

پرویز افشار در نشست خبری افزود: بر اساس چندین مطالعه معتبر انجام شده سن اعتیاد در کشور پایین نیامده و بازه ۲۱ تا ۲۴ سال سن اعتیاد در کشور است.

همچنین براساس اعلام مراجع مربوطه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان وارد ایران می‌شود و از این میان نهایتا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از این مواد کشف می‌شود.

حذف طرح ترافیک به احتمال زیاد سال آینده اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه ابهامات پلیس برای حذف طرح ترافیک هنوز برطرف نشده است، گفت: حذف طرح ترافیک به احتمال زیاد سال آینده اجرا نمی‌شود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که حذف طرح ترافیک در سال آینده در مرحله کارشناسی است، تاکید کرد: هنوز ابهامات پلیس در این خصوص برطرف نشده است.

سردار محمدرضا مهماندار در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا اجرای این طرح به سال آینده می رسد یا خیر گفت: اگر امسال کارشناسی طرح از نظر پلیس نتیجه بدهد و مراحل دریافت مصوبات آن طی شود شاید برسد؛ ولی احتمال اجرایی نشدن آن هم با این فرصت کم، زیاد است.

وجود موش‌های آدم‌خوار درتهران صحت ندارد

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برخی خبرها در خصوص حضور موش‌های آدم‌خوار در پایتخت در زمان بروز زلزله احتمالی انتقاد کرد.

صدرالدین علیپور با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران در تلاش است تا با استفاده از آخرین یافته‌های علمی دنیا به مقابله با این جونده موذی برود و قطعا نتایج اجرای این طرح‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.
رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اما اینکه عنوان شده است این موش‌ها آدم‌خوار هستند اغراقی بیش نیست و بازی کانال‌های مجازی برای جلب مخاطب است.

حمله به پلیس در نزاع شرق تهران

سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در خصوص حادثه جاجرود اعلام کرد: شب گذشته اتفاقی در جاجرود به وقوع پیوست و شهروندان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند.

معاون اجتماعی ناجا اعلام کرد: یک درگیر جمعی به وقوع پیوسته بود که با حضور پلیس آرامش نسبی برپا شد اما مجدداً نزاع از سر گرفته شد و متاسفانه به سمت ماموران پلیس حمله کردند که پلیس مجبور به تیراندازی شد و در این بین یک نفر جان خود را از دست داد.

امنیت در تهران از پایتخت کشورهای اروپایی هم بیشتر است

سردار حسین رحیمی درحاشیه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تهران شهر امن در جمع خبرنگاران گفت: امروز وضعیت امنیت در تهران نه تنها در مقایسه با کشورهای همسایه، بلکه از بسیاری کشورهای اروپایی بالاتر است.

وی افزود: امروز امنیتی که در پایتخت ایران برقرار است، در بسیاری از کشورهای اروپایی و پایتخت های آنها مشاهده نمی شود.

سردار رحیمی تصریح کرد: هنگامی که من در این مسئولیت قرار گرفتم، آمار سرقت در تهران ۵ و ۶ درصد بود اما اکنون این آمار به زیر ۳ درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی تهران در مقایسه میان تهران و لندن گفت: در لندن در سال ۲۰۱۷ میزان سرقت در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشت، این افزایش در تجاوز جنسی ۴ درصد و در چاقوکشی ۲۶ درصد بود اما ما نسبت به سال قبل شاهد کاهش چنین آسیب هایی بودیم.

وی افزود: از سوی دیگر ما بیش از ۱۰۰ مرکز مشاوره در پلیس تهران داریم. در کلانتری های ما ۸۵ مرکز مشاوره دایر است و تاکنون ۶۲ هزار و ۱۹۵ نفر از طریق مراکز مشاوره ما به سازش و صلح رسیده اند.

عامل هتک حرمت پرچم ایران بازداشت شد

سردار سعید منتظرالمهدی، با اعلام خبر بازداشت عامل هتک حرمت پرچم کشورمان در ناامنی‌های اخیر اظهار داشت: به‌دنبال انتشار فیلمی از اهانت به پرچم جمهوری اسلامی ایران و به‌آتش کشیدن آن، موضوع توسط پلیس امنیت ناجا پیگیری شد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: پس از پیگیری‌های پلیس امنیت این فرد شناسایی و توسط عوامل پلیس دستگیر شد.

وی با تقبیح رفتارهای هنجارشکنانه در برخی از نقاط کشور توسط اغتشاش‌گران خاطر نشان کرد: هیچ ایرانی‌ای وجود ندارد که دلش برای کشور خود نسوزد. هر ایرانی سختی‌ها را به‌جان می‌خرد تا پرچم کشورش مورد هتک حرمت قرار نگیرد.

آتش سوزی در تکیه درکه/دستور بازسازی

تکیه و حسینیه درکه به لحاظ جایگاه تاریخی اهمیت بسیاری داشت که متاسفانه در آتش سوزی اخیر، بخش قابل توجهی از این تاریخ از بین رفت.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره این حادثه گفت: این حریق در ساعت ۱:۴۵ بامداد پنجشنبه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و پس از آن دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک حسینیه یک طبقه بود که در آن یک نیم‌طبقه به صورت بالکنی وجود داشت؛ داخل این حسینیه مقداری فرش، موکت و لوازم دیگر قرار داشت و دچار حریق شده بود که به سرعت آتش‌نشانان عملیات را آغاز کرده و از گسترش حریق جلوگیری کردند.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران نیز با حضور در محله درکه ضمن بازدید از حسینیه این محله، اظهار داشت: این حسینیه در اسرع وقت نوسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستورات لازم برای نوسازی این تکیه قدیمی صادر شده است.

انهدام باند قاچاق اتباع بنگلادشی

رئیس کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی سرگرد محمدرضا ملکوتی با بیان این مطلب گفت: حسب اطلاعات واصله مبنی بر این که یک دستگاه خودرو پژو پارس در زمینه قاچاق اتباع بنگلادشی فعالیت می کند، تیم عملیات کلانتری به بررسی موضوع پرداخت.

سرهنگ ملکوتی ادامه داد: به محض دستور ایست به خودرو مورد نظر، راننده به سمت بزرگراه خلیج فارس تغییر مسیر داد و با لایی کشیدن از بین خودروها قصد فرار داشت که با تعقیب و گریز در عوارضی تهران _ قم موفق به توقیف خودرو شدند.

وی گفت: پس از بررسی از داخل صندوق عقب و کف خودرو تعداد ۹ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز بنگلادشی مشاهده و همراه راننده قاچاقچی بازداشت شدند .

مرگ ۴ جوان زیر ۲۰ سال در بزرگراه ارتش

محمدرضا مهماندار با تشریح جزئیات تصادف خودرو تیبا که بامداد جمعه در بزرگراه ارتش به وقوع پیوست و باعث فوت ۴ نفر شد گفت: ساعت ۲:۲۴ بامداد امروز حادثه تصادف در مسیر شرق به غرب بزرگراه ارتش، ابتدای بزرگراه امام علی (ع) رخ داد.

وی افزود: این خودرو شامل ۷ سرنشین بود؛ دو آقا و ۵ خانم که همگی آن ها بین ۱۸ و ۱۹ سال سن داشتند و مسیر خودرو نیز شرق به غرب بولوار ارتش بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر اساس گزارش شاهدان، این خودرو ابتدا با خودروی دیگر تصادف جزئی می کند و بلافاصله از صحنه متواری می شود.

سردار مهماندار افزود: با توجه به هیجان ناشی از تصادف از یکسو و از سوی دیگر به احتمال بسیار، نداشتن حالت طبیعی، این خودرو دچار حادثه می شود.

وی تصریح کرد: سرعت بسیار بالای خودرو و عدم توانایی راننده در مهار آن باعث شد به هنگام تغییر مسیر به سمت بزرگراه امام علی، این خودرو از مسیر منحرف شده و بعد از عبور از پیاده رو با برخورد با تپه شن و نمکی که در حاشیه بزرگراه بود و سپس برخورد با تیر چراق برق، با چند چرخش متوقف شود.

سردار مهماندار گفت: در این حادثه متاسفانه چهار نفر فوت کردند و سه نفر به شدت مجروح شده اند.

کشف بیش از نیم تن تریاک در پایتخت

به گزارش مهر:سرهنگ محمد بخشنده در جمع خبرنگاران گفت: ماموران عملیات ویژه در اقدامات گسترده اطلاعاتی مطلع شدند فردی در قاچاق و ترانزیت مواد مخدر فعالیت گسترده ای دارد.

سرهنگ بخشنده، افزود: ماموران شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند و از طریق اقدامات پلیسی دریافتند وی با یک دستگاه تریلی اسکانیا قصد انتقال مقادیر زیادی مواد مخدر از جنوب کشور به شهر تهران را دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، تصریح کرد: ماموران در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه خودرو را متوقف و بلافاصله متهم را دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ بخشنده در بازرسی از این خودرو ۵۱۶ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک کشف شد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید