خرید و فروش غیرقانونی گوشت پرندگان مهاجر در بازار فریدون کنار

    کد خبر :191496

یک کارشناس محیط زیست گفت: در بازار فریدون کنار به صورت علنی جرم رخ می‌دهد و پرندگان مهاجر خرید و فروش می شوند.

الله قلی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه درفریدون کنار بازارعلنی خرید و فروش گوشت پرنده وجود دارد که بازار سه منطقه فریدون کنار، ازباران و سرخ رود درشمال را پوشش می دهد، افزود: فریدون کنار منطقه‌ای است که درذهن پرندگان ثبت شده است وهر ساله به آن جا می‌آیند. ضمن این که این منطقه امتیازات ویژهای مانند باران، برنج و ماهی دارد.

وی ادامه داد: در گذشته مردم در فریدون‌کنار با روش‌های سنتی پرندگان را شکار می‌کردند که البته سازمان حفاظت محیط زیست نیز با این روش‌ها آشنا بود اما امروزه روش‌های سنتی منسوخ شده است و صیادان از روش‌های مدرنی استفاده می‌کنند. در این روش‌ها همه پرندگان از جمله حرام گوشت‌ها نیز صید می‌شوند. این وضعیت در میانکاله نیز وجود دارد. میانکاله ذخیرگاه زیست کره است. این بدین معناست که منطقه میانکاله برای تنوع زیستی کره زمین تولید ژن می کند.

الله قلی افزود: چندی پیش سازمان حفاظت محیط زیست در طرح حفاظت از درنای سیبری که یک عدد از آن باقی مانده است و در روزهای گذشته با تاخیر زیادی به فریدون‌کنار آمد، از کسانی که دام‌گاه داشتند افرادی را به عنوان محیط بان استخدام کرد. این افراد در حال حاضر محیط بان هستند اما بین وظیفه خود درسازمان و خانواده‌هایشان که پرنده شکار می کنند گیر کرده‌اند.

این کارشناس محیط زیست افزود: دریاهای شمال و جنوب کشور را غارت کرده‌ایم و طبیعت را به زوال برده‌ایم. همه این اتفاقات حاصل نبود مدیریت است. عده‌ای در شمال کشور با کشتار پرندگان مهاجر، تجارت می‌کنند. در بازار فریدون‌کنار به صورت علنی جرم رخ می دهد. تاکنون حتی یک نفر به صورت نمادین از صیادان به مراجع قانونی معرفی نشده است.

به گزارش ایسنا:این فعال محیط زیست خاطر نشان کرد: ۳۰۰۰ نفر مامور اجرایی محیط زیست درکشور هستند. یک دهم استاندار جهانی در خشکی، یک بیستم در تالاب‌ها و صفر در دریاها مامور محیط زیست داریم. اتفاقاتی که در طبیعت می‌افتد، خوشایند نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید