سیاستهای مقررات‌گذاری مرتبط با اقتصاد دیجیتال تدوین می‌شود

    کد خبر :191241

دبیر شورای عالی فضای مجازی از برنامه‌ریزی برای تدوین سیاستهای تنظیم مقررات مرتبط با اقتصاد دیجیتالی و نظامات پولی و مالی کشور در حوزه فضای مجازی خبر داد.

سید ابوالحسن فیروزآبادی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان زیرمجموعه بانک مرکزی که در زمینه سیستم جامع اتوماسیون بانکی کشور فعال است، با بیان اینکه رئیس جمهوری نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال از طریق فضای مجازی دارد، تصریح کرد: اشتغال در فضای مجازی با سرمایه‌گذاری کمتری ایجاد می شود و به همین دلیل مرکز توجه دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالعات گسترده ای انجام گرفته تا در ساختار شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی هم به اقتصاد دیجیتال بطور ویژه پرداخته شود، گفت: امروز شاهد بودیم خدمات پایه‌ای در حوزه نرم افزار و سخت افزار بانکهای کشور و سامانه های نظام حاکمیتی پولی کشور در این شرکت براساس نظام رگولاتوری بانک مرکزی ارائه می شود و نشانه ای از کارآمدی نظام بانکی و اداری کشور است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک می‌توانند در تسریع در تنظیم سیاستها و مصوبات حوزه اقتصاد دیجیتال و جمع بندی مباحث مربوطه در کنار مرکز ملی فضای مجازی قرار گیرند، به ظهور فین‌تک‌ها و برخی مباحث جدید پولی و مالی در دنیا همچون پول های رمزی اشاره کرد و بیان داشت: مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی می توانند در زمینه مطالعه و رصد تحولات ملی و بین‌المللی، نحوه تعامل با فینتک‌ها، سیاستگذاری ها، مباحث حقوقی، بهره برداری از فرصت های فضای مجازی و پیشبرد پروژه های کلان کشور در کنار یکدیگر قرار گیرند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه نظام تنظیم مقررات از مباحثی است که شورای عالی فضای مجازی در سالهای آینده به طور گسترده به آن خواهد پرداخت، گفت: ضروری است نظامی پیاده شود که تمام نظامات یادشده از مدل های مشابهی برخوردار شوند و کمیسیون ها و سازمانهای آنها نیز از مدل همسانی پیروی کرده و قدرت مقررات آنها مشخص و همسان باشد.

فیروزآبادی تاکید کرد: به دلیل تجربه بانک مرکزی در تنظیم نظامات پولی و مالی کشور، امیدواریم بانک مرکزی در این رابطه به شورای عالی فضای مجازی کمک کند.

به گزارش مهر، در این بازدید، ناصر حکیمی معاون فناوری بانک مرکزی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه‌های حاکمیتی بانک مرکزی و نقشه راه این بانک پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید