شهردار منطقه 4 :

احداث 4 سوله مدیریت بحران جدید در شمال شرق تهران

    کد خبر :191120

شهردار منطقه 4 از احداث 4 سوله مدیریت بحران در منطقه 4 خبر داد و گفت: با توجه به وسعت و جمعیت قابل توجه منطقه 4 احداث 4 سوله مدیریت بحران در برنامه کاری سال 97 قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سید علیرضاحسینی در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که با حضور مهندس اکبرپور معاون عملیات بحران کشور، پور محمدی معاون لرزه نگاری کشور و ژئوتکنیک دانشگاه تهران و جمعی از اعضای ستاد بحران کشور برگزار شد؛ با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرار گرفتن برخی از نقاط تهران بر روی خطوط گسل، لزوم برنامه ریزی و آمادگی لازم برای دستیابی به محلات و شهری ایمن و کاهش مصدومان حوادث احتمالی یکی از اهم موضوعات در این خصوص است.
وی احیای بافت‌های فرسوده را یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: احیاء بافت‌های فرسوده و ساخت و ساز براساس استانداردهای جهانی یکی از مهم ترین راهکارها برای کاهش صدمات فراوان حوادثی چون زلزله است.
حسینی اظهار کرد: منطقه 4 تهران جزء پرجمعیت ترین و بزرگترین منطقه کلانشهر تهران است و با توجه به کمبود سوله های بحران، لزوم احداث 4 سوله بحران در سال آینده برای منطقه 4 از نیازهای ضروری این منطقه است.
حسینی با اشاره به تقویت گروه های دوام محلات گفت: گروه های دوام می بایست برای بعد از هرگونه حادثه و بحرانی آمادگی های لازم را داشته باشند. ساختمان ها و سرویس های بهداشتی، ساختمان های تخلیه و اسکان‌های اضطراری با رنگ و نماد خاص می بایست برای شهروندان قابل شناسایی باشند.
شهردار منطقه 4 با اشاره به مانورهای آمادگی در برابر حوادث گفت: آمادگی منطقه 4 برای برگزاری مانور و آموزش به شهروندان یکی دیگر از کارهای مهم در این عملیات است.
حسینی با اشاره به نصب دستگاه‌های زلزله نگاری افزود: اراضی تلو یکی از نقاط مناسب برای نصب دستگاه زلزله نگاری است.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، شهردار منطقه 4 در پایان درباره امر آموزش در این زمینه افزود: آموزش و اطلاع رسانی های مناسب در مواقع بحران و حادثه یکی از مهم ترین اقداماتی است که توسط شهرداری و رسانه ها از جمله هفته نامه “همشهری محله” می توان از آن برای کمک رسانی به شهروندان استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید