این افراد در فصل سرما بیشتر مراقب خود باشند!

    کد خبر :191045

یک فوق تخصص ایمونولوژی بالینی گفت: شیوع حملات آسمی در فصل سرما افزایش پیدا می‌کند.

مریم محلوجی راد فوق تخصص ایمونولوژی بالینی اظهار کرد: افرادی که مبتلا به آلرژی تنفسی و آسم هستند در فصل سرما ممکن است بر اثر بی احتیاطی بیماری شان عود کند.

وی بیان کرد: در فصل های سرد شیوع عفونت های تنفسی ویروسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی در بین افراد افزایش پیدا می کند و همین مسئله سبب حاد شدن مشکلات تنفسی، آسم و تشدید علائم آن ها می شود به طوری که ممکن است حملات آسم در بیماران رخ دهد.
دلایل حمله های حاد آسم در کودکان

محلوجی راد با بیان اینکه عفونت های تنفسی ویروسی یکی از مهم ترین دلایل حمله های حاد آسم در کودکان می شود، افزود: بیماران مبتلا به آسم اگر مجرای تنفسی شان در معرض هوای سرد و سرما قرار بگیرند علائم عارضه شان تشدید پیدا می کند، به همین خاطر بیماران آسمی باید به وسیله ماسک از ورود هوای سرد جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: در فصل های سرد سال به دلیل وارونگی هوا، آلودگی هوا اتفاق می افتد و این مسئله برای بیماران آسمی و افرادی که دچار حساسیت های تنفسی هستند باعث تشدید علائم شده و در این زمان حملات حاد صورت می گیرد.

محلوجی راد یاد آورشد: زمان آلودگی هوا بیماران آسمی باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند و برای انجام کارهای ضروری از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید