تجویز نسخه نجات باغات برای گودها

وجود 200 گود پرخطر و رهاشده در پایتخت

    کد خبر :190707

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران بر لزوم قانونی کردن نحوه استحکام بخشی گودها در پایتخت تاکید کرد.

افشین حبیب زاده در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گودهای رها شده پایخت گفت: بررسی‌ها نشان داده که حدود 200 گود رها شده در شهر تهران وجود دارد که اساسا به دلیل نداشتن متولی و همچنین پایان عمر سازه نگهبان (نیلینگ) به مرحله پرخطر رسیده ‌اند .

وی با بیان اینکه چندین جلسه در کمیته عمران شورای شهر برای بررسی وضعیت این گودها برگزار شده اما موضوع اصلی این است که چون متولی برای این گودها نیست ، وضعیت آنها تعیین تکلیف نمی شود گفت: برای استحکام بخشی این گودها باید منابع مالی لازم در اختیار باشد تا با روش‌های علمی نسبت به ایمن سازی گودها اقدام شود اما درحال حاضر هیچ سازمانی این مقدار منابع مالی را برای ایمن سازی این 200 گود در اختیار ندارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه شهرداری باید برای استحکام بخشی این گودها وارد شود اما هر گود شرایط خاص خود را دارد و منابع مالی برای استحکام بخشی آن‌ها لازم است. گفت:‌ تامین این منابع مالی از توان شهرداری خارج است و به نظر می‌رسد که نهادها و سازمان‌های دیگر باید برای استحکام بخشی وارد شوند تا بتوانیم مسیر روشنی را برای ایمن سازی و استحکام بخشی گودها در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه نیاز به قانونی برای برخورد با پیمانکاران و مالکان گودها هستیم که آنها را نیمه کاره رها کرده و احساس مسئولیتی هم ندارند، گفت: شاید بتوان قانونی را که برای باغات داریم به گودها نیز تسری دهیم چرا که بر اساس قانون اگر مالک نسبت به عدم آبیاری و از بین بردن باغ خود اقدام کند شهرداری می تواند باغ مذکور را ضبط کنند و برای گودها نیز باید چنین قانونی در نظر گرفت چرا که گودها می‌توانند بستر مخاطرات باشند.

حبیب زاده افزود: برای این کار نیاز به یک قانون مشخص داریم که می‌توان از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای ارائه لایحه‌ای به مجلس استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید