سندرز: احتمال صدور تحریم‌های ضدایرانی برای حمایت از معترضان

    کد خبر :190624

سخنگوی کاخ سفید با حمایت از برخی نا آرامی‌ها در ایران گفت که دولت ترامپ احتمال دارد تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل مقابله با معترضان این کشور اعمال کند.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در نخستین نشست خبری سال 2018 در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: این اعتراضات یک جنبش محبوب در حال گسترش است که توسط شهروندان شجاع ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آمریکا از این معترضان حمایت می‌کند و از رژیم ایران می‌خواهد تا به خواسته مردمش برای تغییر احترام بگذارد.

وی بار دیگر در ادعایی نخ نما ایران را حامی تروریسم خواند.

سندرز نیز پیش‌تر گفته بود که تحریم ابزاری است که آمریکا می‌تواند از آن علیه ایران استفاده کند.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر رییس‌جمهور کشورمان در واکنش به حمایت‌های مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی و در راس آنها ترامپ گفت که رییس‌جمهور آمریکا که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید نمی‌تواند با مردم ما همدردی کند.

این در حالی است که برخی مقامات دولت باراک اوباما و نیز برخی رسانه‌ها آمریکایی هشدار داده‌اند که اعتراض ایرانی‌ها برای خودشان است نه برای آمریکا.

ترامپ طی روزهای اخیر پیام‌هایی را در توییتر در حمایت از نا آرامی‌های ایران منتشر کرده است که اغلب با واکنش منفی کاربران ایرانی و حتی خارجی مواجه شده اند.

اغلب کاربران به او یادآوری کرده‌اند مردم ایران همان کسانی هستند که او با اتهام تروریست بودن از ورود آنها به آمریکا جلوگیری کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید