ورود مجلس به گرانی‌های اخیر ارزاق در بازار/ تخصیص 50 درصدی فروش اوراق قرضه به خرید تضمینی گندم

    کد خبر :190577

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از ورود این کمیسیون به گرانی های اخیر ارزاق و کالاهای اساسی و انعکاس آن به دولت خبر داد و گفت: در بررسی لایحه بخش کشاورزی تلاش کردیم 50 درصد درآمدهای دولت از محل فروش اوراق قرضه به خرید تضمینی گندم و 11 محصول کشاورزی اختصاص یابد.

علی محمد شاعری با اشاره به گرانی برخی اقلام، اظهار داشت: رشد نا متعارف قیمت برخی اقلام بویژه کالاهای اساسی در بازار موجب نگرانی مجلس شده است. لذا در شرایطی که لایحه بودجه در بخش درآمدی در حال بررسی است انتظار می رود با توجه به اقتضائات جامعه و وضعیت معیشتی مردم تصمیم گیری های منطقی و لازم اتخاذ گردد که البته همه نمایندگان مجلس تلاش می کنند در جهت حل دغدغه های مردم عزیزمان گام بردارند.

وی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی بحث بررسی گرانی ارزاق را به زودی در دستور کار قرار داده و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم بخشی از مشکلات مذکور را حل و فصل کرده و این مساله موجب کنترل تورم و کمک به اقشار کم درآمد جامعه شود.

در گفت و گو با جام جم آنلاین شاعری با اشاره به اینکه ما با هر نوع گرانی و افزایش قیمت در شرایط فعلی مخالف هستیم، عنوان کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و به علت رکود و عدم کنترل بازار توسط دولت قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

در همین راستا رئیس کمیسیون اقتصادی از ارسال نامه کمیسیون کشاورزی به رئیس دولت دوازدهم و وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: نمایندگان مردم در کمیسیون طی این نامه مراتب اعتراض خود در خصوص گرانی‌های فزاینده کالاهای اساسی را اعلام کرده است و امیدوارم ان شالله همکاران ما در دولت محترم حتما به آن رسیدگی خواهند کرد.

در ادامه این نماینده مجلس در خصوص بودجه لایحه پیشنهادی دولت در حوزه کشاورزی – آب و منابع طبیعی ابراز داشت: در بخش کشاورزی و منابع آبی ما با کاهش 50 درصدی بودجه مواجه هستیم اما کمیسیون پیشنهادات اصلاحی خود را منطبق با اهداف برنامه ششم و تحقق اهداف توسعه ای حوزه کشاورزی به کمیسیون تلفیق ارایه داده است.

شاعری با اشاره به کاهش 30 درصدی بیمه محصولات کشاورزی در لایحه پیشنهادی دولت خاطر نشان کرد: منابع مالی 1350 میلیارد تومانی بیمه محصولات به 1000 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده بود که کمیسیون با ورود به این موضوع درخواست تجدید نظر کرد و بودجه را به رقم سال قبل افزایش داد.

وی بحث صادرارت تولیدات کشاورزی را از دیگر موضوعات مورد توجه نمایندگان دانست و گفت: برای مشوق های صادراتی حدود 1000 میلیارد تومان دولت در نظر گرفته که امیدواریم این رقم در کمیسیون تلفیق به تصویب رسد.

شاعری خریدهای تضمینی محصولات داخلی در بخش صنعت کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و افزود: پیشنهاد دادیم 50 درصد درآمد حاصله از محل فروش اوراق قرضه به خرید تضمینی گندم و 11 محصول کشاروزی همچون چای و برنج که مشمول خرید تضمینی تخصیص داده شود که ان شالله در کمیسیون تلفیق تصویب خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید