افزایش ۴۰ درصدی حداقل ‌دستمزد در ونزوئلا

    کد خبر :190556

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در آخرین سال ریاست‌جمهوری خود قصد دارد حداقل دستمزد کارگران را تا ۴۰درصد افزایش دهد تا آن‌ها را در مقابل کارزار اقتصادی حفاظت کند.

نیکلاس مادورو با اشاره به برنامه افزایش حداقل دستمزدها گفت: این اقدام می‌تواند از کارگران در مقابل جنگ اقتصادی که توسط امریکا به راه افتاده است، حفاظت کند؛ به ویژه اینکه ایالات متحده به پول ما حمله کرده و در صنعت نفت ونزوئلا اقدامات خرابکارانه‌یی انجام داده است اما نگرانی‌هایی وجود دارد که افزایش دستمزدها به تسریع روند افزایش نرخ تورم منجر شود.

حزب مخالف دولت اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت‌ها تقریبا تا ۱۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. درحال حاضر ونزوئلا از بحران اقتصادی شدیدی رنج می‌برد و با مشکلاتی ازجمله کمبود مواد غذایی و دارو مواجه است.

به گزارش تعادل کاهش چشمگیر درآمد نفتی ونزوئلا در پی کاهش بهای نفت و سقوط ارزش بولیوار (واحد پول ونزوئلا) ازجمله عوامل بحران اقتصادی در این کشور بوده‌اند.

مردم ونزوئلا به ویژه مخالفان دولت مادورو بی‌صبرانه منتظر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور هستند که باید سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

با این حال مادورو تهدید کرده از حضور احزاب مخالف اصلی در انتخابات ممانعت می‌کند و همین مساله به شک و تردیدهایی درباره انتخابات منجر شده است.

اگر مقامات ونزوئلا در مسیر برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد گام بردارند، این کشور احتمالا در روند تغییرات قرار می‌گیرند.

اگرچه ائتلاف مخالفان دچار اختلافات داخلی شده و نمی‌تواند مردم ونزوئلا را به حمایت از مخالفان برای پایان دادن به تورم و کمبود مواد غذایی و دارو متقاعد کنند.

با این حال اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کردند که قصد دارند، برنامه‌های رقابتی را کنار گذاشته و در انتخابات ۲۰۱۸ از یک نامزد واحد حمایت کنند.

ائتلاف اپوزیسیون موسوم به «میزگرد اتحاد دموکراتیک» دقیقا اعلام نکرده که روند انتخاب این نامزد واحد به عنوان رقیب نیکولاس مادورو چطور صورت خواهد گرفت؛ اما لوئیز فلوریدا، یکی از قانون‌گذاران حزب اپوزیسیون نیمه ماه دسامبر گفت، رایزنی میان احزاب اپوزیسیون آغاز شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید