رییس جمعیت هلال احمر:

هلال احمر یکه‌تاز استفاده از ظرفیت جوانان در کشور

    کد خبر :190527

رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم هفتادمین سال تاسیس سازمان جوانان بر پررنگ شدن نقش جوانان تاکید کرد و گفت: سازمان جوانان هلال احمر در کشور یکه تاز است و تمام افکار می‌توانند زیر پرچم هلال احمر توانمندی‌هایشان را در خدمت مردم قرار بدهند.

به گزارش ایسنا، علی اصغر پیوندی در همایش بزرگداشت هفتادمین سال تشکیل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: از اهداف عمده جمعیت هلال احمر کاهش آلام بشری، ترویج صلح و دوستی، عدم دوری از خشونت و تکریم انسان‌ها است و سازمان جوانان هلال احمر از بخش‌هایی است که وظیفه دنبال کردن این اهداف را دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: یکی از وظایف جمعیت که وظیفه سازمان جوانان را بسیار سنگین کرده است دادن نقش فعال به جوانان و استفاده از آنها در راستای حل مشکلات مردم است و وظیفه جمعیت هلال احمر است که از ظرفیت جوانان و فرصت آن استفاده کند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان هلال احمر است و لازم می‌دانم به جوانان قدیم و همین طور شما جوانان که در صحنه حضور پررنگی دارید تبریک بگویم.

پیوندی با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان جوانان گفت: اساسنامه و شیوه تاسیس این سازمان در سال ۱۳۱۵ توسط اتحادیه جهانی صلیب سرخ به هلال احمر ایران ارائه شد و در ۲۴ آبان ۱۳۲۶ به تصویب رسید.

این سازمان در طول ۷۰ سال گذشته توانسته در صحنه‌های اجتماعی ظهور مناسبی داشته باشد. پس از انقلاب نیز سازمان جوانان بسیار پرفروغ ظاهر شد و با تشکیل کانون‌های متعدد دانش آموزی، روستایی، دانشجویی، طلاب و غنچه‌های هلال توانسته تمام رده‌های سنی جوانان را به کمک بگیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: ما باید به جوانان فرصت بیشتری بدهیم و ثابت کنیم اعتقاد شدیدی به نقش آفرینی جوانان داریم و باید به آنها اعتماد کنیم. جوانان می‌توانند با انگیزه‌های بالا کمک حال ما در صحنه‌های مختلف اجتماعی باشند.

وی با اشاره به توجه به نقش جوانان در برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ گفت: استراتژی فدراسیون هم توجه به جوانان است و آنها را رهبران، داوطلبان و بهره‌مندان آینده یاد می‌کند و در سندهای مختلف به نقش جوانان تاکید کرده است.

پیوندی با بیان اینکه در کشور ما سازمان مستقلی که جوانان به صورت خاص حول محور آن خلاقیت‌شان را بروز بدهند، گفت: تنها سازمان جوانان، وزارت ورزش و جوانان را داریم که البته آنجا نیز بیشتر به ورزش توجه می‌شود و شاید هلال احمر یکه تاز این عرصه است که تشکیلات لازم را دارد تا تمام افکار و شهروندان جوان زیر پرچم هلال احمر قرار بگیرند و توانمندی‌ها و استعدادهای آنها در خدمت مردم قرار بگیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در سال‌های قبل گام‌های زیادی در سازمان جوانان برداشته شده است، گفت: با این حال ما باید مرجعیت فرهنگی و اجتماعی سازمان جوانان را پررنگ‌تر کنیم و به این وسیله می‌توانیم جوانان را به خدمت بگیریم. باید به جوانان هویت بدهیم و در فضایی که ایجاد می‌کنیم خلاقیت آنها رشد پیدا کند.

وی در ادامه افزود: سازمان جوانان باید در فضاهای فرهنگی حضور بیشتری داشته باشد و سواد اجتماعی سازمان باید عمر بیشتری بگیرد.

وی همچنین به امکانات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: باید به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود و در این زمینه باید گام‌های بلندی برداریم. در عین حال باید به شبکه سازی بپردازیم و در این مسیر از نقش سامانه‌های مجازی نیز استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور اعضای این سازمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: یکی از نقش‌های مهم در ۵۰ روز گذشته رقم خود و جوانان به عنوان امدادگر و داوطلب در منازل زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا کردند و بار زیادی از دوش مردم برداشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید