جواب ترامپ را خواهیم داد اما نه در شبکه های اجتماعی

    کد خبر :190459

وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به پیام توئیتری رئیس جمهوری آمریکا علیه این کشور گفت که جواب ترامپ را نه در شبکه های اجتماعی بلکه بعد از مشورت با سران پاکستان خواهیم داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، «خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به پیام توئیتری روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه اسلام آباد اعلام کرد که جواب ترامپ را خواهیم داد اما نه در شبکه های اجتماعی بلکه بعد از مشاوره با سران پاکستان.

وی در ادامه گفت: ما نمی خواهیم که چنین اظهاراتی به امنیت منطقه صدمه بزند، ما هر لحظه برای دفاع از مرزهای خویش آماده ایم. مهمترین و اولین ترجیح پاکستان دفاع از امنیت خویش است.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت که ترامپ به خاطر شکست آمریکا در افغانستان مایوس شده و از این رو به دنبال مقصر می گردد. وی خواهان آن است که بار شکست خود را به دوش پاکستان بیندازد.

آصف افزود: درباره آنچه ترامپ در توئیت خود مدعی شده با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان مشورت خواهیم کرد و جواب قاطعانه ای به ترامپ خواهیم داد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین در مورد حمایت های مالی واشنگتن از اسلام آباد گفت: آمریکا برای رضای خدا به پاکستان کمک نکرده است، این کشور برای مبارزه با تروریسم از تمام امکانات ما اعم از مسیرهای زمینی و هوایی، راه آهن و جاده های ما استفاده کرده است.

وی افزود: تمامی کمک های آمریکا به اسلام آباد بر اساس حساب و کتاب بوده است و ما برای حسابرسی برای کوچکترین ذره آن نیز آماده ایم.

آصف در پاسخ به سوالی در مورد حمله احتمالی آمریکا به شهروندان پاکستانی گفت که در صورت بروز چنین اتفاقی با تمام وجود جواب این حملات را خواهیم داد؛ ما هر لحظه برای دفاع از سرزمین خویش آماده ایم.

وزیر خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: آمریکا در جنگ افغانستان با بن بست مواجه شده است و از این رو به دنبال مقصر برای ناکامی های خود می گردد.

وی افزود: واشنگتن به جای اتهام زنی به پاکستان و افزایش نیروهای نظامی در افغانستان با طالبان مذاکره کند چرا که تنها راه حل برقراری امنیت در افغانستان، مذاکرات است.

آصف در پایان گفت: آمریکا باید بداند که راه حل مسئله افغانستان و برقراری امنیت در این منطقه در دست همسایگان این کشور است.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اولین پیام توئیتری خود در سال نو میلادی، پاکستان را آماج حملات لفظی خود قرار داد و ادعا کرد: آمریکا کورکورانه بیش از ۳۳ میلیارد دلار در طول ۱۵ سال اخیر به پاکستان کمک کرده است؛ در حالی که آنها چیزی جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده و رهبران ما را احمق پنداشته اند.

وی در ادامه مدعی شد: آنها به تروریست هایی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناه داده اند!

این در حالی است که پس از روی کار آمدن ترامپ در ژانویه سال گذشته میلادی و دخالت های مکرر واشنگتن در امور داخلی اسلام آباد، روابط میان دو کشور به سردی گرائیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید