صنعت تولید داروهای گیاهی به ایجاد اشتغال در کشور کمک می‌کند

    کد خبر :189838

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم علمی کردن تولید داروهای سنتی در کشور گفت: با گسترش صنایع فرآوری گیاهان دارویی برای تولید داروهای سنتی، اشتغالزایی خوبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

منوچهر جمالی اظهار داشت: استفاده از داروهای سنتی در قالب طب سنتی در درمان برخی بیماری‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و با گسترش صنایع مرتبط برای فرآوری گیاهان دارویی جهت تولید داروهای سنتی اشتغالزایی بسیار خوبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به استفاده از داروهای گیاهی در کشور در قالب طب سنتی که با جدیت نیز در حال پیگیری است لزوم به‌کارگیری روش‌های تخصصی و علمی در تولید این داروها بسیار ضروری است.

نماینده مردم رودبار در مجلس ابراز داشت: با فراگیر شدن استفاده از این داروها، در سال‌های اخیر مراکز علمی و دانشگاهی کشور فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در این خصوص شروع کرده و پرورش رزیدنت‌های متخصص در طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است.

جمالی تخصصی کردن استفاده از داروهای گیاهی را مهم خواند و بیان داشت: اگر قرار باشد داروهای گیاهی توسط افراد متخصص این رشته و به‌طور کاملاً علمی و درست تجویز و برای درمان برخی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرند قطعاً می‌تواند به نفع جامعه واقع شود.

وی در مورد کاشت انواع گیاهان دارویی در کشور خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در پرورش انواع گیاهان دارویی در جهان دارد بنابراین حمایت از این صنعت پرمنفعت و کاشت انواع گیاهان دارویی و ایجاد صنایع فرآوری مرتبط بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید این نوع داروها علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش‌های صنایع تبدیلی، مردم نیز دغدغه خاطر چندانی برای استفاده از این نوع داروها نداشته و با ضرر و خسارت‌های کمتری مواجه می‌شوند.

جمالی با تاکید بر بهره گیری از توان علمی کشور در زمینه تولید داروهای گیاهی افزود: بهره گیری از طب سنتی در درمان بیماری‌ها باید با فرآیندهای علمی و تحت نظارت سیستم وزارت بهداشت انجام شود زیرا ممکن است نه تنها مفید واقع نشود بلکه آسیب رسان نیز باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس همچنین عنوان کرد: گاهی آمارهایی در خصوص تعداد افراد فاقد هرگونه بیمه در کشور منتشر می‌شود که البته نیاز به یک بررسی دقیق و کار نظارتی منسجم دارد و در این راستا ایجاد پرونده‌های الکترونیک سلامت می‌تواند کمک شایانی در این خصوص ارائه دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: با آغاز اجرای طرح تحول سلامت در کشور شرایط لازم برای زیر پوشش قرار گرفتن افرادی که فاقد هرگونه بیمه درمانی بودند به‌خوبی مهیا شده است از طرفی با اجرای این طرح دیگر شاهد استفاده افراد از چندین دفترچه درمانی نیستیم.
منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید