صدام کوچولوی سعودی و منافقین در ایران دنبال چه بودند؟/ #ایران_سوریه_نیست

    کد خبر :189769

حضور ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات و از تاثیرگذارترین شاهزادگان سعودی در میتینگ تبلیغاتی سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در تابستان ۹۵ حاشیه‌ساز شد.

صدام کوچولوی سعودی به دنبال تبدیل ایران به سوریه دوم بود. با شروع تجمعات در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی بسیاری از تحلیلگران با دنبال کردن حوادث به دنبال ریشه شکلگیری چنین تجمعاتی بودند. با گذشت زمان و تبدیل اعتراضات به اغتشاش توسط جماعتی اندک، آرام آرام دم خروس سعودی بیرون زد.

برای فهم ریشه اغتشاشات چندسالی باید به عقب بازگشت. حضور ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات و از تاثیرگذارترین شاهزادگان سعودی در میتینگ تبلیغاتی سرکردگان گروهک تروریستی منافقین و اعلام حمایت آشکار آل سعود از این فرقه تروریستی در تابستان ۹۵ حاشیه‌ساز شد.

از سویی به نظر می‌رسد سازمان مجاهدین خلق با همراهی عربستان اقدام به آموزش گروه‌های تروریستی ارتش آزاد و بازماندگان حزب بعث عراق (متحد داعش) در سوریه کردند. براساس اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس، با شروع بحران سوریه، مجاهدین خلق در اجرای نقشه‌های خود با نام نیرو‌های ایرانی، کشتار غیرنظامیان را آغاز کردند تا از این طریق با خوش خدمتی به کشور‌های حامی تروریستها، ایران را از همان ابتدای بحران سوریه درگیر جنگ این کشور کرده و چهره ایران را خدشه دار کنند.

پیش از این نیز در آذرماه سال ۱۳۹۲ یک عضو جدا شده از این گروهک تروریستی، در گفت: وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد گفته بود که حلقه ارتباط و اعزام نیرو‌های گروهک منافقین با تشکلی موسوم به ارتش آزاد سوریه، افراد مسلح حزب منحله بعث عراق (شاخه عزت ابراهیم) در مرز اردن هستند و این افراد اعضای گروهک تروریستی را برای ارائه آموزش‌های جنگ شهری و مبارزه مسلحانه در پوشش امدادگران جنگی به سوریه اعزام می‌کنند.

به چند دلیل زیر در اغتشاشات اخیر ردّپای مشترک سازمان مجاهدین خلق و عربستان به وضوح مشخص شد:
• دستپاچگی در رادیکالیزه کردن فضای کشور با سر دادن تندترین شعار‌ها و حمله به خطوط قرمز مردم ایران، چون آتش زدن پرچم ایران و مقدسات مذهبی برخلاف سیر نرم فتنه ۸۸ از تقلب تا حمله به اصل نظام و عاشورا
• تخریب و آتش زدن اماکن و وسایل و کشتار با شیوه‌های شناخته‌شده مجاهدین خلق از ابتدای انقلاب تاکنون در تهران، درود، تاکستان، اهواز، اراک و …
• دستگیری و فرار عاملین مجاهدین خلق پس از کشتار و عریان کردن مردم در درود لرستان و افشای حضور مستقیم عوامل این سازمان در لیدری اغتشاشات
• حمایت رسمی دولت عربستان و شبکه‌های سعودی با انتشار توییت مدتی قبل بن‌سلمان مبنی بر کشاندن جنگ به درون ایران
• با نگاه دقیق‌تر به هشتگ تظاهرات سراسری در توییتر و شناسایی مبدأ انتشاردهندگان از سایت‌هایی همچون trendsmap مطالب جالبی به دست می‌آید. در این سایت با جستجوی هشتگ#تظاهرات_سراسری مشخص می‌شود ۲۷ درصد از کسانی که این هشتگ را به اشتراک گذاشته‌اند از داخل خاک عربستان بوده‌اند. ۳۵ درصد توییت‌ها در این رابطه هم به زبان عربی بوده است.

کاربران ایرانی توییتر، اما پس از افشای حمایت مستقیم سعودی‌ها از اغتشاشات با هشتگ #ایران_سوریه_نیست به استقبال عقب‌مانده‌های حاکم بر حجاز رفتند.

فاطمه مهربان با یادی از نقش ایران در حل کردن بحران سوریه نوشت: اسرائیل و امریکا و عربستان تو سوریه از مدافع حرم ۱۹ ساله ما تودهنی خورد فجمع کردن چهارتا رجوی‌چی که کاری برامون نداره.

حسین کازرونی هم در این خصوص نوشت: ایران سوریه رو از خطرناک‌ترین فتنه تاریخ که با همه ثروت و خشونت و رسانه جهان حمایت شد، مهار کرد و موفق شد. حالا اینجا هم این آتیش‌بازی‌های شبانه که اعتراضات به حق اقتصادی رو به بی‌راهه برده رو خیلی آروم و طبیعی کنترل می‌کنه.

عماد عامری نیز در قالب طنز از خاطرات مبارزات مجاهدین خلق با جمهوری اسلامی گفت و نوشت: پسرم؛ بزرگاتون با شعارنویسی پشت در توالت عمومی مبارزه میکردن، خوشحالیم که از توالت به توییتر رسیدین، ولی یادت نره #ایران_سوریه_نیست

حسین بصیر با انتشار تصویر کودکی سوری که توسط داعش به بند کشیده شده بود نوشت: اگر جلوی این جماعت ضد انقلاب رو نگیرید، این بلا رو سر بچه‌های ایرانی هم میارن.

بازهم ترامپ و باز هم امریکا
با سپری شدن زمان خط و خطوط اغتشاشات در حال وقوع در شهر‌های ایران روشن‌تر می‌شود. اغتشاشاتی که نتیجه پروژه مشترک میان امریکا و عربستان سعودی است که در جلسه کوشنر (داماد یهودی ترامپ) و بن‌سلمان در خصوص ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و تجزیه ایران مورد توافق طرفین واقع شد.

اکنون بعد از کمتر چند ماه از جلسه محرمانه این دو و وعده رسمی محمد‌بن سلمان مبنی بر اینکه جنگ را به خیابان‌های ایران می‌کشیم، خیابان‌های ایران به‌صورت سازمان یافته شاهد حضور ملیشیایی به‌شدت رادیکال هست که تصاویر قاسم سلیمانی را پاره می‌کنند و علیه نیرو‌های ایران در سوریه، عراق و خاورمیانه شعار می‌دهند.

جالب است که از لحظه شروع اعتراضات، اکانت‌های توییتری عربستان به‌صورت کاملاً هماهنگ مشغول ترند کردن هشتگ‌های مربوط به تظاهرات در ایران هستند و علناً بیان می‌دارند که این تظاهرات همان وعده‌ای است که بن‌سلمان داده بود تا جنگ را به کف خیابان‌های ایران بیاورد!

جواد جلالی، اما با انتشار تصویری از سربریدن مردم توسط داعش در مورد تجارت ترامپ با اغتشاشات ایران نوشت: او تاجر است و خوب می‌داند که چگونه نگذارد پول‌ها از گلوی مزدوران پایین برود؛ با یک دست توییت حمایت از آشوب‌های ایران را تایپ می‌کند و با دست دیگر، دشنه‌ها را تیز می‌کند.

علی رضایی با بازخوانی خیانت‌های مجاهدین خلق علیه مردم ایران نوشت: باور داریم #ایران_سوریه_نیست و این که #نه_به_خشونت جزیی از فرهنگ بالای ایرانی است و حقیقتاً #مردم_گله_مندند قطعاً #منافقین خیرخواه این مردم نیستند، همکاریشان با صدام و الان همکاری با عربستان، نشان از #وطن_فروش بودنشان است.

سیده راضیه حسینی هم در مورد نقش امریکا و عربستان در حمایت از منافقین و اغتشاشات گفت: وقتی میگیم #ایران_سوریه_نیست یعنی ما مردم باید هشیار باشیم و اجازه ندیم اغتشاش‌گرانِ تحت مدیریتِ مجاهدین و تحت حمایت عربستان و آمریکا، خودشون رو پشت مطالبات اقتصادی ما پنهان کنن. چون اولین چیزی که تهدید میشه امنیت خودمونه.

در این میان مهرداد خوشبختی در مورد پررویی برخی فعالین فتنه ۸۸ در اغتشاشات و ژست دروغین حمایت از مردمی آنان نوشت: افراد مسئول شهری و کشوری که در ظاهر جز طیف اصلاح‌طلب هستند، همه و همه دارند میگن که کف خیابون جای اعتراض نیست وفلان. خیلی خوبه، ولی انسان محترم در #فتنه ۸۸ جای اعتراض کف خیابون بود که بعضیاتون لال‌مونی گرفته بودید و بعضی دیگه در کف خیابون؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید