شرکت لیزینگ رایان سایپا شفاف سازی کرد

    کد خبر :189729

مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا از افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه این شرکت خبر داد و گفت: سود هر سهم شرکت نیز بعد از افزایش سرمایه از ۱۵۰ ریال به ۱۶۶ ریال افزایش یافته است.

شرکت لیزینگ رایان سایپا یکی از شرکتهای بورسی است که سهامدار اصلی آن شرکت سایپا است و بیشترین عملیات این شرکت، لیز کردن خودروهای مجموعه سایپا ( پراید ، تیبا، سراتو، برلیانس،آریو و ……) است.

رضوانفر مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا با ارائه گزارشی از شفاف سازی بیشتر این شرکت برای سایر سهامداران ضمن اشاره به افزایش 100 درصدی سرمایه این شرکت در سال جاری اضافه کرد:روند پذیره نویسی ای شرکت ، پیش بینی می شود تا آخر امسال به پایان برسد و منابع آن پس از اتمام در اختیار شرکت جهت فعالیت بیشتر قرار گیرد.

وی به برنامه جدید فروش شرکت که به بورس نیز ارائه شده اشاره کرد و گفت: سود هر سهم شرکت نیز بعد از افزایش سرمایه از 150 ریال به 166 ریال افزایش یافته است.

وی افزود: این شرکت با پیوستن به بورس اوراق بهادار در سال 1383، چشم انداز جدیدی را برای کسب مزیت رقابتی پایدار و سودآور برای خود ترسیم نمود بطوری که هم اکنون بعنوان بزرگترین لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از شناخته شده ترین ها در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت لیزینگ و با نماد ولساپا در حال معامله است.

رضوانفر اضافه کرد: حدود 35 شرکت لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی در کشور فعال هستند و این در حالی است که تعداد شرکت های لیزینگ پذیرفته شده در بورس بسیار اندک است و از هفت شرکت فراتر نمی رود که بالغ بر 70 درصد سهام بازار را از آن خود دارند و رایان سایپا نیز از برترین های این مجموعه است.

وی با اشاره به وضعیت جاری این شرکت گفت: امسال شرکت لیزینگ رایان سایپا توانسته است تا پایان آذر یکصد وهفت هزار (107000) دستگاه خودرو همگن را محقق نماید که این میزان معادل 89 درصد از پیش بینی فروش سال 96 بوده است.

رضوانفر در جواب این سؤال که پیش بینی شما از وضعیت عملکردی شرکت چیست گفت: برنامه امسال شرکت فروش 100 هزار دستگاه بود که با توجه به تحقق آن گزارش افزایش به 120 هزار دستگاه به بورس ارائه گردید و تاکنون نیز 110 هزار دستگاه محقق شده است و به امید خدا به برنامه فوق دست پیدا خواهیم کرد و در صورت تعدیل و یا افزایش به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد، شرکت با توجه به روند مناسب به اهداف تعیین شده در خصوص فروش و سود دست پیدا خواهد کرد. همچنین وی به برنامه انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت و 100 میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده مدت دار اشاره نمود که در دست اقدام و پیگیری از مراجع ذیصلاح است که تا پایان امسال محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید