مک‌کین اخراج سفیر ترکیه از آمریکا را خواستار شد

    کد خبر :18966

سناتور بلندپایه آمریکایی در ادامه واکنش‌ها به خشونت رفتار محافظان رئیس‌جمهوری ترکیه علیه معترضان در واشنگتن، اخراج سفیر این کشور را خواستار شد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، سناتور «جان مک‌‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»، تأکید کرد، سفیر ترکیه باید از ایالات متحده اخراج شود.

‌مک‌کین در اشاره به حمله شماری از نیروهای امنیتی همراه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واشنگتن، به گروهی از معترضان به وی در برابر سفارت ترکیه، گفت: «ما در ایالات متحده آمریکا هستیم، نه در ترکیه یا در یکی از کشورهای جهان سوم.»

وی افزود: «این رویدادها نمی‌تواند بدون واکنش سیاسی بماند.»

بر این اساس، رجب طیب اردوغان، سه‌شنبه برای دیدار و گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود «دونالد ترامپ»، به واشنگتن سفر کرد. اما بخشی از این سفر دو روزه تحت‌الشعاع راهپیمایی و اعتراض‌های شماری از معترضان به سیاست‌های رئیس‌جمهوری ترکیه و درگیری محافظان اردوغان با معترضان قرار گرفته‌ است.

شماری از شاهدان در محل گفته‌اند، در جریان اعتراض‌ها در برابر سفارت ترکیه در واشنگتن، محافظان همراه رئیس‌جمهوری ترکیه در آمریکا، از صف نیروهای پلیس آمریکا گذشته‌اند و «با مشت و لگد» به شماری از معترضان «حمله کرده‌اند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید